هم‌زمان با سراسر کشور؛

نشست جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید در قم برگزار شد

امروز نشست جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید استان قم هم‌زمان با سراسر کشور در دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »،  امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ نشست جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید استان قم هم‌زمان با سراسر کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.


بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی و اجتماعی در همه صحنه‌ها حاضر است
در ابتدای این مراسم سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم ضمن خیرمقدم به اساتید بسیجی استان قم و تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: در هفته بسیج قرار داریم معجزه‌ای که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.
وی ادامه داد:  به فرموده حضرت آقا بسیج کلید طلایی است که هر جا وارد می‌شود مشکلات را حل می‌کند.
فرمانده سپاه قم بیان کرد:  حضور بسیج در دوران دفاع مقدس و کسب تجارب مختلف و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب باعث شده است بسیج امروز به درختی پرثمر تبدیل شده که هیچ ماندنی در دنیا ندارد.
وی اضافه کرد: بسیج در هرجایی که نظام اسلامی نیاز داشته باشد ورود پیدا کرده و به‌عنوان قدرتی عظیم نقش و مسئولیت خود را ایفا می‌کند.
سردار موحد با اشاره به اینکه بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی و اجتماعی در همه صحنه‌ها حاضر است، گفت: بسیج بر اساس برنامه‌ای منسجم به دنبال تقویت ظرفیت‌های خود در بخش‌های مختلف است، بسیج می‌کوشد با اتکا بر جوانان مؤمن و انقلابی و استفاده از نهاد مسجد با اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در همه حال یاور ملت ایران باشد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: هر کسی با هر مسئولیت و جایگاهی باید به این نظام و انقلاب خدمت کند و ان‌شاءالله به کمک شما اساتید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام بزرگی برداریم.

در ادامه این برنامه که به‌صورت ویدئوکنفرانسی در حال پخش بود فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس ضمن خوشامدگویی با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت‌مدرس بین دانشگاه‌های کشور رتبه دوم را دارد، گفت: این دانشگاه کارآمدترین دانشگاه بوده است و دانشگاهی در تراز حاج‌قاسم سلیمانی است.



امروز جوانان تشنه علم و ایمان هستند
همچنین در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه با اشاره به هفته بسیج اظهار داشت: خصوصیات یک بسیجی شجاع، عالم، توکل بر خدا، زمان‌شناس و بصیر است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب خود به‌عنوان یک بسیجی که تمام این خصوصیات را دارد و با اعتماد به بسیج مردمی در مقابل استکبار جهانی ایستاد و همه آنها را با بسیجیان و جریان مقاومت شکست داد.
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: امروز مردم غزه باروحیه بسیجی در مقابل جبهه استکبار ایستاده و مقاومت می‌کند.
وی اضافه کرد: با وجود این همه شهید و این مظلومیت، این مقاومت کم‌سابقه است و حماس و مقاومت با وجود تمام سختی‌ها در مقابل آنها ایستاده است.
حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به اینکه امروز تفکر بسیجی و خود بسیج در جبهه مقاومت به وجود آمده است، گفت: رهبر انقلاب امروز به‌عنوان بسیجی پشتیبان اصلی جریان‌های مقاومت جهان است.
وی خاطرنشان کرد:  امروز جوانان تشنه علم و ایمان هستند و این وظیفه اساتید است که جوانان را از این چشمه سیراب کنند و امید داریم این مسیر موجب قدرت بازدارندگی در برابر همه دشمنان باشد.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد:  امروز تولید قدرت بر دوش شما اساتید است چرا که  اساتید نقش کلیدی را در این موضوع دارند.
وی تأکید کرد: امروز بصیرت‌افزایی بر عهده اساتید حوزه و دانشگاه است و اگر بصیرت در جامعه وجود نداشته باشد غافلگیر خواهیم شد.
حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به اینکه دشمن امروز می‌داند دوره بزن‌دررو پایان‌یافته؛ لذا به دنبال گمراه کردم جوانان است، گفت: این وظیفه امروز بیش از همه به عهده بنده است و من دست به‌سوی شما دراز می‌کنم تا با کمک شما و رشد فرهنگی جلو این جنگ نرم و ناامیدی در جامعه را باروحیه جهادی و هوشیاری و بیداری بگیریم و نقشه دشمن را نقش‌برآب کنیم.
وی ادامه داد: امروز دشمن سعی دارد انرژی در داخل کشور در درگیری بین خود ما تحلیل رود و شیطان امروز به دنبال ایجاد تفرقه است و همه ما با خصلت بسیجی باید در همه میادین حاضر باشیم و بسیج ما نیرویی است در همه عرصه‌ها که در عرصه فرهنگی هم حاضروناظر است و این معنای واقعی بسیج است.

دانشگاه باتکیه‌بر اساتید بسیجی بهترین پشتیبان کشور است
همچنین در ادامه این نشست زلفی گل، وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه بسیجی و خودی کسی است که از شنیدن پیشرفت‌های ایران اسلامی خوشحال می‌شود، گفت: امروز تلاش دشمن در این است که دانشجویان و عالمان ما را در مقابل نظام قرار دهند؛ اما مثل همیشه شکست خواهند خورد.
وی ابراز داشت: امروز نقش اساتید پررنگ‌تر از گذشته است و مسئولان کشور ما باید بدانند بهترین عرصه سرمایه‌گذاری علم در دانشگاه است.
وزیر علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: علم و فناوری اقتدار آفرین است و دانشگاه باتکیه‌بر اساتید بسیجی بهترین پشتیبان کشور است.




بسیج دامنه‌ای جهانی دارد
در ادامه این برنامه سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هفته بسیج عنوان کرد: همه با اعجاز امام خمینی ره آشنا هستیم که چگونه در جهان تجلی پیدا کرد و درخت تناور میهن اسلامی را پایدار ساخت.
وی ادامه داد:  بسیج دامنه‌ای جهانی دارد و نقشه سیاسی جهان را می‌تواند تغییر دهد و جوانان کشورهای اسلامی را با رسالت خود آشنا کرده است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز با آرایه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای از بسیج در سراسر جهان مواجه هستیم و بسیج را از غزه و سوریه و عراق تا ایران و یمن و افغانستان بسیج را به‌عنوان یک هیمنه به‌هم‌پیوسته می‌بینم.
وی افزود:  امروز بسیج به‌عنوان تفکری عمیق و قدرتی عظیم در شرق آسیا شناخته شده که موجب ایجاد این پدیده شگفت‌انگیز و عنصر قدرت ملی مبدل شده است که برای ایران عنصری مؤثر به‌حساب می‌آید. بسیج امروز به‌عنوان بازویی مؤثر عمل کرده که قدرتمندترین تهدیدات را خنثی نموده است و از آنها فرصت‌هایی برای تراز قدرت کشور ساخته است.
سردار سلامی بیان کرد: مهم‌ترین عنصر قدرت‌ساز و مولد و الهام‌بخش، رهبر بسیجی ماست که وقتی امریکایی‌ها از تحلیل قدرت خود نوشتند نقطه‌ضعف خود را فقدان یک رهبری کاریزما عنوان کردند.
وی ادامه داد: امروز مقاومت بدون داشتن توان خرید حتی یک تانک توانسته ماشین جنگی صهیونیست را از کار بیندازد و در میدان می‌بینیم که امروز قدرت ایمان بر تجهیزات پیشی گرفته است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز اسلام و مردم رهبری عنصر اصلی قدرت در کشور ماست و دانشگاه پایه ایمان است و اساتید ما پیشرانان علم هستند که حکمت و علم را در کالبد دانشجویان می‌دمند و تا کشوری محو در اندیشه نشود به شکوه نمی‌رسد.
وی گفت: نقش کلیدی پیشرانی و پیش‌گامی امروز با اساتید دانشگاه است که فرصتی خواص را در اختیار ما قرار می‌دهد.
 


لازم به ذکر است در انتهای این مراسم دو طرح علمی به‌عنوان طرح‌هایی مسئله‌محور استان و کشور  مطرح نسبت به آنها تبادل و گفتگو شد. همچنین بیانیه پایانی هم قرائت شد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/46159
اخبار مرتبط

نظرات شما