رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان:

استکبارستیزی در میان دانشجویان موج می‌زند

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان گفت: حق‌طلبی، عدالت‌طلبی و آرمان‌خواهی در میان دانشجویان به برکت انقلاب اسلامی موج می‌زند که با فعالیت‌های خود می‌تواند بقیه جامعه را به سمت کمال و ارزش‌های اخلاقی رهنمون کنند.

​​​​​​حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: دانشجو به‌عنوان قشر فرهیخته در جامعه شناخته می‌شود؛ لذا یک راهبری در امور جامعه و پیش‌گام بودن نسبت به جامعه از دانشجو انتظار می‌رود در عمل هم این موضوع را از دانشجویان شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان اضافه کرد: شاهد بودیم که دانشجویان در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و استکبارستیزی همیشه پیش‌قدم  و پیش‌ران بودند و در تعبیری رهبر معظم انقلاب دانشجویان را به مؤذن جامعه تشبیه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دانشجو با فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود می‌تواند بقیه جامعه را به سمت کمال و ارزش‌های اخلاقی رهنمون کند علاوه‌برآن یکی از ویژگی‌های دانشجویان و جوانان روحیه حق‌طلبی، عدالت‌طلبی و آرمان‌خواهی است که در دانشجویان به برکت انقلاب اسلامی موج می‌زند، قاطبه دانشجویان ما این روحیه را دارند و آن را حفظ و تقویت می‌کنند.

دیرباز خاطرنشان کرد: دانشجویان با اساتید در ارتباط هستند و اساتید دانشگاه جزء بهترین اقشار جامعه هستند و در کنار قشر روحانیت جزء گروه‌های مرجع محسوب می‌شوند همین ارتباط تنگاتنگ دانشجویان با اساتید خودشان یک کمال‌گرایی و کمال‌جویی و به‌روز بودن و متخصص بودند را در دانشجویان آن تقویت می‌کند.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان عنوان داشت: مجموعه این عوامل باعث شد دانشجویان هم به‌عنوان قشر پیش‌ران و پیش‌گام فعالیت‌های اجتماعی، عدالت‌طلبی، آرمان‌خواهی و استکبارستیزی در جامعه ما مطرح باشند و هم آن هویت صنفی و دانشجویی خودشان را در هر رده تحصیلی حفظ کنند و یک اتحاد و هم‌بستگی بین خودشان داشته باشند.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان ادامه داد: آینده جامعه به دست دانشجویان است به همین منظور باید به‌گونه‌ای با دانشجویان تعامل داشته باشیم که در کنار اساتید دانشگاه‌ها که بعضاً مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی و فرهنگی دارند تمرین مدیریت و تمرین مسئولیت اجتماعی را داشته باشند.

وی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که جوانان و دانشجویان ما به فضل الهی کارهای بسیار عالی و بزرگی را انجام دادند و اکنون هم قطعاً در مقایسه با اوایل انقلاب خیلی از جوانان ما از علمی پیشرفته‌تر هستند.

دیرباز بیان داشت: فضای دانشگاه با حضور دانشجویان یک فضای اخلاقی و معنوی و فضایی است که احساس دانشجویان بر این است که در این فضا ارزش‌های انسانی را کسب می‌کنند، طبق آموزه‌های دین مقدس اسلام کسب علم، آموزش علم و یادگیری علم و تخصصی که در راستای رفع نیازهای جامعه باشد یکی از کارهای مقدس محسوب می‌شود تمام مشاغل مفید در اسلام مقدس است؛ اما کسب علم تقدس ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان گفت: تا زمانی که دانشجویان در مسیر علم، دانش و کسب دانش هستند در مسیر کسب فضیلت نیز هستند؛ زیرا کسب دانش یک فضیلت محسوب می‌شود این موضوع باعث می‌شود که به چشم تقدس به دانشجویان و فضای دانشگاه نگاه کنیم.

وی عنوان داشت: از دانشجویان انتظار می‌رود که خودشان در مسائل ورود پیدا کنند و فضای مقدس دانشگاه‌ها را همچنان حفظ کنند اگر چند دانشجو هم پیدا می‌شود ارزش‌های اخلاقی، انسان و ارزش‌هایی که در جامعه ما مقدس شمرده می‌شود را زیر پا می‌گذارند با گفتگو، استدلال و با منطق این تعداد اندک را نیز به ارزش‌های جامعه واقف سازند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46433
اخبار مرتبط

نظرات شما