آیت‌الله نوری همدانی:

زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم تقویت شود

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید نظارت بیشتری بر مدارس ابتدایی صورت گیرد، چرا که افراد در این سنین نیازمند مباحث تربیتی بیشتری هستند و امر تربیت در این سن بیشتر از دیگر مقاطع اثربخش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: نظام تعلیم‌وتربیت در پیشرفت و توسعه کشور دارای اهمیت است و در آیات و روایات متعددی در خصوص امر تعلیم‌وتربیت داریم که بر این مسئله تأکید شده و به‌عنوان یکی از وظایف انسان برشمرده شده است.

 مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت شغل معلمی گفت: مشاغلی همانند معلمی که هویت نسل آینده را می‌سازد، دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

 وی با بیان اینکه معلمان باید به این موضوع دقت داشته باشند که دانش‌آموزان به‌عنوان امانت به دست آنان سپرده شده‌اند گفت: انتظار می‌رود که انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان معلم انتخاب شوند، چرا که این جایگاه برای تربیت نسل آینده نیازمند افراد متخصص و متعهد و متدین است.

 آیت‌الله نوری همدانی افزود: افراد دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای متفاوتی هستند که معلمان در جهت شناسایی ظرفیت‌های دانش‌آموزان باید اهتمام و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند تا افرادی متخصصی برای آینده این کشور تربیت شوند.

 مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید نظارت بیشتری بر مدارس ابتدایی صورت گیرد، چرا که افراد در این سنین نیازمند مباحث تربیتی هستند و امر تربیت در این سن بیشتر از دیگر مقاطع اثربخش است.

 وی با بیان اینکه باید به موضوع آموزش در مناطق کم‌برخوردار و محروم نیز توجه لازم صورت گیرد افزود: زیرساخت‌های امر تعلیم‌وتربیت در مناطق دورافتاده کشور باید فراهم شود.

 آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: موضوع ساماندهی فضای مجازی و شناساندن آسیب‌های این فضا به دانش‌آموزان و رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان نیز از موضوعاتی است که نیازمند توجه لازم است.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/46596
اخبار مرتبط

نظرات شما