وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهید همدانی الگویی برای خدمتگزاران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا موردتوجه است، گفت: باید شهید همدانی را شناخت و او می‌تواند الگویی برای خدمتگزاران باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»    محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در یادواره سردار شهید حسین همدانی و شهدای همدانی مقیم قم که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه سردار همدانی یکی از بزرگ‌ترین فرماندهان دفاع مقدس بود، اظهار داشت: این شهید زحمات زیادی را متحمل شد و در نهایت در راه دفاع از حرم آل الله در سوریه شهید شد.

 وی ادامه داد: شهید همدانی دغدغه مردم را داشت و به اقتصاد مردم فکر می‌کرد و به افزایش سطح رفاه جامعه توجه خاصی داشت و در این مسیر رنج‌های بسیاری کشیده و ثابت‌قدم بود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید در مسیر شهدا حرکت کنیم، گفت: ما نیازمند عنایت شهدا هستیم چرا که شهدا ناظر و شاهدان الهی هستند.

 وی اضافه کرد: این شهید والامقام نقش مهمی در تأسیس لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله داشت و در کنار جاویدالاثر عزیزمان حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی نقش مؤثری داشت.

 هنوز برخی‌ها از ولایت‌مداری شهید همدانی کینه دارند

اسماعیلی در ادامه عنوان کرد: در فتنه سال ۸۸ و در جریان‌های آن سال، شهید همدانی به حمایت از مقام معظم رهبری پرداخت و هنوز هم برخی از جریانات و افراد به‌خاطر مقاومت و ولایت‌مداری شهید همدانی از او کینه به دل دارند.

 وی خاطرنشان کرد: شهید همدانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در آن زمان شهید برای دفاع با خانواده در سوریه حاضر شده بود. این شهید عزیز جان خود را در کف دست گرفت و برای دفاع از حرم آل الله و در راه دفاع از امنیت به شهادت رسید.

 شهید همدانی الگویی برای خدمتگزاران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری یادواره شهید همدانی، تصریح کرد: باید شهید همدانی را شناخت و او می‌تواند الگویی برای خدمتگزاران باشد.

 وی افزود: خدا را شاکریم چنین فرمانده شجاعی متعلق به ایران عزیز و جهان اسلام و جبهه مقاومت است و امروز این افتخار را داریم که پرچم کشورمان در قله‌های افتخارآمیز دنیا به اهتزاز درآمده است.

 مقاومت ملت مظلوم فلسطین به برکت انقلاب اسلامی است

 اسماعیلی در ادامه با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: مردم مظلوم غزه ۲۰ هزار شهید تقدیم کردند؛ اما در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کردند که این موضوع به برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) است که بنا نهاد.

 تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا موردتوجه است

 وی با اشاره به تأکید رهبری در خصوص یاد و خاطره شهدا با آثار فرهنگی و هنری، ابراز داشت: باید تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا بیشتر شود و خوشحالم که خانواده شهید همدانی موافقت خود را با ساخت مجموعه نمایشی اعلام کردند.

وی در خاتمه گفت: شهید همدانی پرچم‌دار و سردار ۸ هزار شهید استان همدان است. هر بخشی از زندگی شهید همدانی یک کتاب و فیلم مستقل است و باید همت شود و آثار خوبی درباره این شهید والامقام تولید شود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46697
اخبار مرتبط

نظرات شما