مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

آگاهی‌بخشی مردم موجب افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود

  مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید با آگاهی‌بخشی و اقدامات درست به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی در انتخابات باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه میثاق با ولایت که به مناسبت دهه بصیرت در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: از تمام افرادی که در زمینه فرهنگ قم تلاش می‌کنند، قدردانی داریم.

 وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در مقامات باطنی ولایت در قله قرار دارند، مطرح کرد: این موضوع برای نشان‌دادن مقام زن و انسانیت کافی است.

 مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه لیله القدر به معنای فاطمه الله است، عنوان کرد: مرحوم علامه مجلسی نقل‌های بسیاری در بهار برای این موضوع داشته‌اند.

 وی با اشاره به اینکه شب مخزن اسرار الهی است، خاطرنشان کرد: در شب مخزن‌هایی از علم خداوند وجود دارد که قابل‌وصف نیست که در آیات قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

 اعرافی با بیان اینکه در شب قدر دروازه‌های عالم غیب به روی بشر باز است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) ذخیره علم امامت است.

 وی با اشاره به جامعه‌شناسی مدینه پس از پیامبر (ص)، یادآور شد: حضرت فاطمه (س) توانست در مدینه پرچم‌دار ولایت شده و از انحراف مسیر اسلام جلوگیری کند.

 مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قم یک هزار و ۲۰۰ سال در تاریخ اسلام، تشیع و ایران جایگاه داشته است، ابراز کرد: این جایگاه موجب شده است تا قم ضمن چالش‌ها و آسیب‌های کشور درگیر آسیب‌های برنامه‌ریزی‌شده و ویژه نیز باشد.

 وی با اشاره به اینکه این جایگاه قم مسئولیت و رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند، بیان کرد: قم موقعیت و نقطه حساس و استراتژیک فرهنگی جهان اسلام و تشیع است.

 اعرافی با بیان اینکه تغییر بافت جمعیت، طمع بیگانگان و آسیب‌های اجتماعی مجموعه چالش‌های قم هستند، اظهار داشت: تخریبی که این چالش‌ها برای قم خواهند داشت بیش از سایر نقاط کشور است.

 وی با اشاره به اینکه در مسائل معنوی، اخلاقی و مذهبی به دوران پیش از کرونا بازنگشته‌ایم، مطرح کرد: یکی از علت‌های این اتفاق افسارگسیختگی فضای مجازی در زمان کرونا بود.

 مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شبهات بسیاری در ذهن نوجوانان و جوانان وجود دارد، عنوان کرد: باید برای شبهات پاسخ منطقی و دقیقی وجود داشته باشد و مناسبت‌های مختلف مانند دهه بصیرت فرصتی برای اهتمام بیش‌تر است.

 وی با اشاره به اینکه در این مسیر حرکت جبهه‌ای اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: همچنین مردمی‌بودن و مشارکت جوانان و نوجوانان در برنامه‌های مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 اعرافی با بیان اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب باید پرچم‌دار باشند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است و ظرفیت فعالیت‌های مردمی در این انقلاب بسیار است.

 وی خاطرنشان کرد: باید با آگاهی‌بخشی و اقدامات درست به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی در انتخابات باشیم.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/46744
اخبار مرتبط

نظرات شما