خطیب جمعه قم:

ترس دنیای استکبار از مکتب حاج‌قاسم است

خطیب جمعه قم با اشاره به ترس دنیای استکبار از مکتب حاج‌قاسم، گفت: دنیای استکبار نه‌تنها از حاج‌قاسم بلکه از زائرین مزار حاج‌قاسم هم هراس دارد؛ اما باید بدانند که سربازان حاج‌قاسم بدون آن که دچار احساسات و هیجان شوند آماده انتقام سخت از شما و مزدورانتان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سعیدی خطیب جمعه قم در خطبه اول نمازجمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت در همه عرصه‎های زندگی اظهار داشت: در بین همه اولویت‌های زندگی، امنیت از جایگاه بالایی برخوردار است و احساس امنیت در زندگی از بسیاری از امور دیگر بالاتر و مهم‌تر است؛ تقوا، نرم‌افزار امینت زندگی انسان است.
 وی در خطبهٔ دوم نمازجمعه با اشاره به تأکید خداوند نسبت به رعایت تقوا در مقابله با دشمنان اسلام عنوان کرد: از مصادیق پاسداشت تقوا در مسائل نظامی و درگیری با دشمنان، نگریختن از میدان جنگ و ترحم به زنان کودکان و سالمندان است. مسلمانان بر اساس آموزه‌های دینی، آن طور که کافران در مبارزه رفتار می‌کنند، عمل نمی‌کنند؛ زیرا اسلام راهکارهای خود را دارد.
 خطیب جمعه قم با اشاره با حادثه تروریستی کرمان بیان داشت: مردم از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با این حوادث روبه‌رو بودند و از این جنایات احساس شکست نکردند و بر خلاف مکر دشمنان در پی هر حادثه با توان، اراده و عزم بیشتری به راه خودشان ادامه دادند.
 وی با اشاره به اینکه این اقدامات نشانه ضعف دشمنان جمهوری اسلامی و مردم است تأکید کرد: ملت ما از دشمنان خود و مزدوران داعشی آن‌ها جز این انتظاری ندارد، زیرا دشمنان جهانی ما مردم بی‌گناه را از غزه تا کرمان به خاک و خون می‌کشند. دنیای استکبار به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار و انگلیس مکار همچنان حامی صهیونیست‌های کودکش کش هستند.
 آیت‌الله سعیدی با اشاره به ترس دنیای استکبار از مکتب حاج‌قاسم، بیان داشت: دنیای استکبار نه‌تنها از حاج‌قاسم بلکه از زائرین مزار حاج‌قاسم هم هراس دارد؛ اما باید بدانند که سربازان حاج‌قاسم بدون آن که دچار احساسات و هیجان شوند آماده انتقام سخت از شما و مزدورانتان هستند.
 وی با اشاره به انتظار مردم از مسئولین تأکید کرد: مردم از مسئولین انتظار دارند که به این جنایت‌کاران کودک کش چنان پاسخ کوبنده‌ای بدهند که درس عبرتی برای دشمنان باشد.
 خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه جایگاه زن در تفکر اسلامی بی‌مانند است گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان دررابطه‌با نگاه و رویکرد تمدن غرب و نقش‌آفرینی آنان در جامعه بیان کردند که رویکرد تمدن غرب در مبحث مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت بخشی خلاصه می‌شوند.
 وی با اشاره به اینکه نگاه غربی‌ها به زن نگاه ابزاری است، ادامه داد: در نگاه آنان زن به‌جای تبدیل‌شدن به عامل تعالی در جامعه به ابزاری برای تحقق مطامع کثیف آنان مبدل شده است و به مدد امپراطوری رسانه‌ای‌شان این نگاه را به دنیا منتقل می‌کنند؛ بدون شک استناد و اصالت زنان ما به جایگاه والای آن‌ها است و با این نگاه می‌توانند نقشه شوم غربی‌ها را خنثی کنند.
 عضو مجلس خبرگان رهبری با شاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات، گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب دررابطه‌با انتخابات مشارکت حداکثری و عمومی مردم است؛ این مشارکت عمومی الزاماتی دارد که شورای نگهبان برای تحقق آن تدابیری اندیشیده است.
 وی با اشاره به اینکه این مشارکت زمینه‌ساز تحول و تعیین‌کننده سرنوشت جامعه است تصریح کرد: شورای نگهبان با حفظ اساس و اصول انقلاب و جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های منحرف و حضور افراد فرصت‌طلب و مخالف با اسلام و انقلاب، مطالبه رهبر معظم انقلاب را پاسخ مثبت بدهد و زمینه یک انتخابات پر شور و سالم را فراهم آورد.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/46958
اخبار مرتبط

نظرات شما