گزارش قم فردا از نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت؛

تبدیل تفکر مقاومت حاج‌قاسم به یک لشکر بین‌المللی

شهید سلیمانی مرد میدان عمل بود و به برکت مجاهدت حاج‌قاسم، امروز جبهه مقاومت در مقابل جنایت‌کاران ایستادگی می‌کند و شایسته است فرزندان انقلاب راه و مکتبش را به شایستگی ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  احیا و تقویت جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی و منطقه یکی از اقدامات مهم و حیاتی شهید ‌قاسم سلیمانی بود که انجام شد. در حال حاضر شاهدیم مکتب سلیمانی در محور مقاومت کاملاً پذیرفته و عملیاتی شده است و در سراسر جهان نیز آزادی‌خواهان تاسی به مکتب این شهید دارند، حتی امروز برخی مولفه‌های فرهنگ مقاومت از جمله آزادی‌خواهی و عدالت در خیابان‌های کشورهای حامی رژیم منحوس صهیونیستی نیز ظهور و بروز کرده است.

مهم‌ترین نقش و خدمت شهید سلیمانی، احیای جبهه مقاومت است
دراین‌خصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده شهید سردار سلیمانی، گسترش بیش‌ازپیش نام و یاد و خصوصیات این شهید را ناشی از اخلاص شهید سلیمانی دانستند و تأکید کردند: مهم‌ترین نقش و خدمت این شهید بزرگوار، احیای جبهه مقاومت در منطقه بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مقاومتِ نزدیک به سه‌ماهه غزه به علت وجود جبهه مقاومت است، گفتند: شهید سلیمانی برای احیای جبهه مقاومت تلاش بسیاری کرد و این کار را با همان اخلاص و باتدبیر و عقل و اخلاق به‌پیش بُرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تمجید و تقدیر از تلاش‌های سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه افزودند: باید خط تقویت جبهه مقاومت همچنان ادامه یابد.

در دو دهه اخیر به نحو بارزی موقعیت‌محور مقاومت در منطقه غرب آسیا افزایش‌یافته است. این دستاورد مهم دلایل متعددی داشته است، اما بدون تردید فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در تحقق این هدف، پررنگ‌تر از سایر عوامل بود.
حاج‌قاسم مرزهای مقاومت را پشت دیوارهای اسرائیل برد
از همین رو سردار اسدالله گنجعلی هم‌رزم شهید حاج‌قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به برخی از رشادت‌ها و خاطراتی از این سردار دل‌ها، عنوان داشت: حاج‌قاسم سلیمانی یک مکتب داشت که همان مکتب امام خمینی (ره) بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ایرانی‌ها افتخار کنند که مردی از یک روستای دورافتاده برمی‌خیزد و تلاش و مجاهدت می‌کند، خودسازی می‌کند و تبدیل می‌شود به چهره برجسته امت اسلامی، این معیار حاج‌قاسم است.
این هم‌رزم شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: با مجاهدت‌های حاج‌قاسم امروز تهدید مرزهای ماه به هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر و به نزدیک اسرائیل رفته است.

شهید سلیمانی مرد میدان عمل بود و به برکت مجاهدت حاج‌قاسم، امروز جبهه مقاومت در مقابل جنایت‌کاران ایستادگی می‌کند و شایسته است فرزندان انقلاب راه و مکتبش را به شایستگی ادامه دهند.  ایستادگی در مقابل ظلمت، تهدیدها و دشمنی‌های مختلف و متعدد از دستاوردهای مقاومت است و آمریکای جنایتکار فکر می‌کرد که با ترور شهید سلیمانی مقاومت هم از بین خواهد رفت؛ ولی نمی‌دانست که امروز مقاومت متعلق به فرد نیست.
امروز لشکر مقاومت حاج‌قاسم در مقابل توطئه‌های آمریکا در منطقه می‌ایستد
این در حالی است که سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شهید سلیمانی پرچم‌دار مبارزه با تروریسم بود، اظهار داشت: شهید سلیمانی در دهه‌های اخیر توانست با کمک مقاومت تمام طرح‌ها و برنامه‌های دشمنان را با شکست روبرو کند.
وی ادامه داد: حاج‌قاسم توانست با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در منطقه و مقاومت و با طرح‌های راهبردی خود همه برنامه‌های آمریکا را برهم بزند و با شکست روبرو کند.
معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه امروز مقاومت یک لشکر بین‌المللی است، گفت: امروز مقاومت یک واقعیت تمام‌عیاری از شرق مدیترانه تا دریای سرخ و عرب است که حاج‌قاسم پدید آورد.
وی اضافه کرد: حاج‌قاسم توانست مجموعه‌ای از نیروهای مقاومت را از دنیای اسلام خصوصاً از کشورهای اطراف ایران ساماندهی کند و با تروریسم به شکل واقعی مقابله کند.

امروز باید به این مسئله اشاره کرد که گرچه شهید سلیمانی، فرماندهی بی‌نظیر برای مقاومت بود، اما مکتب سلیمانی با شهادت وی متوقف نمی‌شود. مقاومت بازیگری غیرقابل‌انکار در منطقه غرب آسیا و بخشی از هویت این منطقه محسوب می‌شود. بر همین اساس، درحالی‌که رژیم صهیونیستی مدعی است درصدد ازبین‌بردن حماس است، ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا پاسخ می‌دهد که حماس ازبین‌رفتنی نیست؛ زیرا حماس یک تفکر است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47020
اخبار مرتبط

نظرات شما