رییس دیوان محاسبات استان قم:

ادامه یافتن پروژه مونوریل قم با صرفه است

رئیس دیوان محاسبات استان قم گفت: باتوجه‌به اینکه هزینه ساخت مونوریل و مترو از نظر بهره‌برداری یکسان هستند به‌صرفه است که پروژه مونوریل ادامه پیدا کند و مورداستفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   حامد اصلانی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد با بیان اینکه در استان قم ۱۲۵ دستگاه توسط دیوان محاسبات قم بررسی می‌شوند اظهار کرد: از مهم‌ترین کارهای در دست اقدام در دیوان محاسبات استان قم حسابرسی مونوریل قم است که جلساتی با استاندار قم، مدیرعامل مترو قم و اعضای شورای شهر قم برگزار شده مصوب شد که این پروژه در راستای قراردادی که با کشور چین بسته شده است تکمیل شود.

 رئیس دیوان محاسبات استان قم با اشاره به آثار بد اجتماعی جمع‌کردن این پروژه بر ادامه آن تا پردیسان تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه خط مترو هر کیلومتر ۳۹ میلیون یورو و مونوریل هر کیلومتر ۲۹ میلیون یورو هزینه دارد و اینکه هر دو پروژه از نظر بهره‌برداری یکسان هستند صرفه با این است که پروژه مونوریل ادامه پیدا کند و مورداستفاده قرار گیرد.

 وی از دیگر طرح‌های اولویت‌دار در قم را طرح اقدام ملی مسکن دانست و گفت: به دنبال اعتراضات مردمی نسبت افزایش قیمت ساخت پروژه ۱۷ هکتاری پردیسان، این پروژه در دیوان محاسبات مورد حسابرسی قرار گرفت و قیمت‌ها از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به دنبال این هستیم که تا ۸ میلیون تومان کاهش داشته باشد.

 اصلانی با اشاره به رسیدگی به بودجه‌ها و اعتبارات دستگاه‌های دولتی در دیوان محاسبات استان قم گفت: تا کنون از نظر انحرافات مالی در قم مسئله خاصی نداشتیم و از این به بعد هم نخواهیم داشت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47250
اخبار مرتبط

نظرات شما