امام جمعه کهک:

حضور جهادی استاندار در روستاها قابل تقدیر است

امام جمعه کهک گفت: حضور جهادی استاندار در روستاها قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی امام جمعه کهک در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به تبیین اهمیت رذیله اخلاقی دروغ در روایات معصومین (ع) پرداخت؛
وی با استناد به روایتی از امام عسکری (ع) دروغ را سرمنشا گناهان و آلودگیهای دیگر برشمرد و گفت: آن حضرت در این باره می فرمایند:«جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ»؛ تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.
در روایت دیگری از پیامبر اعظم (ص) نیز قبح و زشتی دروغ اینگونه به تصویر کشیده شده است که:«ألمُؤْمِنُ إذا کَذِبَ مِنْ غَیْرِ عُذْرٍ لَعَنَهُ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ، وَ خَرَجَ مِنْ قَلْبِهِ نَتِنٌ حَتّى یَبْلُغَ العَرْشُ فَیَلعَنُهَ حَمَلَةُ العَرْشِ»؛ انسان مؤمن اگر بدون عذر دروغ بگوید، هفتاد هزار فرشته او را لعنت مى کنند و از درون او بوى زشتى خارج مى شود تا به عرش مى رسد و حاملان عرش نیز او را لعنت مى کنند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته، پس از دعوت نمازگزاران جمعه به تقوا و پرهیزگاری، ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) به بیان روایتی از این پیامبر بزرگ الهی پرداخت؛ در این روایت آمده است:«قِیلَ لِعِیسَى اِبْنِ مَرْیَمَ (ع) : کَیْفَ أَصْبَحْتَ، یَا رُوحَ اَللَّهِ قَالَ: أَصْبَحْتُ وَ رَبِّی (تَبَارَکَ وَ تَعَالَى) مِنْ فَوْقِی، وَ اَلنَّارُ أَمَامِی، وَ اَلْمَوْتُ فِی طَلَبِی، لاَ أَمْلِکُ مَا أَرْجُو، وَ لاَ أُطِیقُ دَفْعَ مَا أَکْرَهُ، فَأَیُّ فَقِیرٍ أَفْقَرُ مِنِّی!»؛ به حضرت عیسی (ع) گفته شد: اى روح خدا حدیث چطور صبح کردى؟ حدیث فرمود: صبـح را آغـاز کردم در حالى که پروردگارم بالاى سر من است، و آتش (جهنّم) پـیش رویم، و مرگ در طـلب من است، آنـچه را امیـدوارم در اختیار من نیست (و مالک آن نیستم)، و از دورکـردن آنچه دوست ندارم عاجـزم بنابراین چه کسـى از من فقـیرتر است.

وی در ادامه به دومین سفر استاندار به شهرستان و تشکیل دومین شورای اداری با حضور وی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی اشاره کرد  و از رویکرد منطقی و جهادی استاندار در حل مسائل منطقه تقدیر کرد.
وی دستور استاندار مبنی بر تشکیل جلسات میدانی در روستاها جهت احصای مشکلات مردم را از مهمترین مصوبات این جلسه برشمرد.
امام جمعه کهک در ادامه خطبه ها، یاد و خاطره شهدای واقعه تروریستی راسک را گرامی داشته و این اقدام جنایتکارنه را تلاش ایادی منطقه ای صهیونیسم در راستای رساندن تنفس مصنوعی به رژیم در حال نابودی اسرائیل ارزیابی نمود.

حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کهک، با اشاره به سالروز گرامی داشت جایگاه مادران و همسران شهدا، از همگان به ویژه مسئولان گنگره شهدای شهرستان و پایگاه های مقاومت بسیج خواست تا در راستای حفظ و نشر خاطرات این بزرگواران کوشا باشند.

امام جمعه شهرستان کهک در پایان خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ایام وفات حضرت ام البنین(س) به ذکر مصائب این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48243
اخبار مرتبط

نظرات شما