خطیب جمعه قم:

رونق اقتصاد کشور با مشارکت مردم حاصل می‌شود

خطیب جمعه قم با اشاره به مشارکت مردم در رونق اقتصاد کشور گفت: رهبر معظم انقلاب حجت را برای مردم و مسئولین تمام کردند و خواستند که ارتباطی وثیق بین مردم و مسئولین ایجاد شود و با مشارکت مردم و با ایجاد تسهیلات کار پیش برود تا مردم وارد صحنه شوند و به اقتصاد کشور رونق بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه اول نمازجمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از موانع رسیدن به سعادت غفلت است، اظهار داشت: تغییر محیط یکی از راه‌های دوری از غفلت است. اگر محیط انسان غفلت زا باشد تغییر محیط می‌تواند انسان را از حالت غفلت به غفلت‌زدایی برساند.
 وی در ادامه بیان داشت: شرکت از جلسات لهوولعب و جلسات انسان‌های غافل، زمینه‌ساز غفلت انسان است. امروزه برخی از شهرها مبدل به کانون غفلت شده است و کسی در آن قدم می‌زند یاد خدا را مشاهده نمی‌کند و این‌ها باعث می‌شود انسان در مسیر غفلت قرار بگیرد.
 خطیب جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به دلیل انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: رهبر معظم هر سال شعاری را برای سال انتخاب می‌کنند و در سال‌های ابتدایی شعارها رنگ اعتقادی و مذهبی داشت؛ اما در دهه اخیر شعارهایی که اعلام کردند به‌خاطر اهمیت امور اجرایی و اقتصادی به مسئله تولید و رشد تولید تأکید کردند.
 وی با اشاره به مشارکت مردم در رونق اقتصاد کشور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب حجت را برای مردم و مسئولین تمام کردند و خواستند که ارتباطی وثیق بین مردم و مسئولین ایجاد شود و با مشارکت مردم و با ایجاد تسهیلات کار پیش برود تا مردم وارد صحنه شوند و به اقتصاد کشور رونق بدهند.
 نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره سخنان رهبر انقلاب در مسئله اقتصاد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که اشکال اقتصاد ما دولتی بودن است و باید از این حالت بیرون بیاید تا شاهد رشد و شکوفایی باشیم و در این صورت تورم کاهش پیدا می‌کند و گرانی از بین می‌رود؛ زیرا زمانی که مردم احساس کردند که هم دوش و همراه با مسئولین هستند شرایط کشور تغییر می‌کند.
 وی با اشاره به‌روز قدس گفت: آنچه را که امام (ره) می‌خواستند تحقق پیدا کرد و روز قدس، جهانی شد و دیگر مربوط به یک ملت و کشور نیست و فضای نفرت علیه رژیم اشغالگر جهانی شده است و این‌ها مقدمات را برای وعده رهبر معظم انقلاب یعنی نابودی رژیم پوشالی فراهم می‌کند.
 خطیب جمعه قم با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بیان داشت: رژیم اشغالگر در طول ۷۵ سال کارنامه‌ای از جنایات، کشتارها، غصب سرزمین مسلمانان در پرونده‌اش دارد و در این شش ماه اخیر جنایاتی انجام داد که در تاریخ بی‌نظیر و کم‌نظیر است.
 وی با اشاره به محاصره شدن رژیم اشغالگر قدس و نداشتن راه فرار بیان داشت: رژیم اشغالگر در یک محاصره عجیبی قرار گرفته، مانند حیوانی که محاصره شده و راه فراری ندارد به دیگران چنگ‌ودندان نشان می‌دهد به همین خاطر به کنسولگری ما حمله می‌کند و مزدورانش را در شرق کشور به حالت آماده‌باش در می‌آورد تا درگیری ایجاد کنند.
 امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه ملت ایران ترسی از آمریکا و رژیم کودک کش ندارد در ادامه گفت: امروز آمریکا باید بترسد که می‌ترسد و مرتب پیام می‌دهد که ما نقشی در حمله به کنسولگری ایران نداشتیم و پس به ما کاری نداشته باشید، اما ملت قهرمان ایران تا انتقام نگیرد دست بر نمی‌دارد.
 وی با اشاره به اینکه آمریکا متهم ردیف اول جنایات فلسطین است، عنوان داشت: ما آمریکا را متهم درجه اول می‌شناسیم. رژیم اشغالگر بدون موافقت و دستور آمریکا کاری نمی‌کند؛ امام (ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد» و در طول این ۴۵ سال نقشه‌های فراوانی علیه ملت ما کشیدند؛ اما این ملت اقتدار خود را در صحنه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی نشان داده است و این اقتدار ادامه پیدا خواهد کرد.
 وی با شاره به اینکه رژیم صهیونیستی دوشکست عمده را متحمل شد، بیان داشت: شکست اول آن‌ها شکست در طوفان‌الاقصی بود که تعبیر رهبر معظم انقلاب قابل‌جبران نیست. شکست دوم این است که تلاش‌کردن قطعه‌ای کوچک از غزه بگیرند؛ اما با ارتشی که به‌عنوان قوی‌ترین ارتش مطرح بود کاری جز ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان و بچه‌ها نتوانست انجام دهد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48261
اخبار مرتبط

نظرات شما