استاندار قم:

سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد، نتیجه‌بخش‌تر است

استاندار قم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال‌تر عمل کنند، سرمایه‌گذاری در این بخش نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در چهار مرحله پیشگیری، کنترل، مبارزه و ریشه‌کنی مواد مخدر برنامه داشته باشند.

 وی اضافه کرد: به‌جای اینکه زندان‌ها را بزرگ کنیم، باید اردوگاه‌های ترک اعتیاد را تجهیز نماییم؛ ابتدا باید در حوزه پیشگیری و کنترل هزینه و در نهایت در حوزه مبارزه و ریشه‌کنی سرمایه‌گذاری کنیم.

 وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر، تصریح کرد: مشوق‌های مناسب برای اشتغال معتادان داشته باشیم، اگر این قشر را پس از درمان رها کنیم به عقب برمی‌گردند.

 وی تأکید کرد: جمعیت زنان معتاد در استان قم بسیار کم است، ولی باید برای این قشر نیز برنامه مناسبی اجرایی کرد تا از آسیب‌ها جلوگیری شود.

 اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام شده است

 قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری نیز در این جلسه گفت: آسیب‌های اجتماعی بسیار پیچیده است، اگر هم‌افزایی نداشته باشیم نمی‌توانیم با این مسئله مقابله کنیم.

 علیرضا کاظمی افزود: ایران باتوجه‌به اینکه در لبه خط مقدم مبارزه، کشت و توزیع مواد مخدر قرار گرفته، موفقیت‌های بسیار بزرگی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته که نباید نادیده گرفته شود.

 وی با بیان این‌که بیماری اعتیاد مثل سرطان و شاید بدتر از آن است، بیان کرد: باید به درمان معتادان توجه بیشتری کرد و اولویت، توجه و تمرکز دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این حوزه باشد.

 وی اضافه کرد: اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه پیشگیری از اعتیاد به‌ویژه در آموزش‌وپرورش انجام شده، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله بسیار زیاد است.

 کاظمی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه برای پلیس مبارزه با مواد مخدر قم و تجهیزات لازم و همچنین خرید وسیله نقلیه مناسب برای سازمان زندان‌ها در دستور کار است.

فعالیت گسترده دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای مبارزه با مواد مخدر

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: در کمپ‌های ترک اعتیاد، پزشکان استان حضور داشته و با ارائه خدمات در راستای مقابله و مبارزه با این بلای خانمان‌سوز تلاش می‌کنند.

 مهدی مصری افزود: انتظار داریم تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه ستاد تنظیم شود تا بتوانیم در راستای جذب نیروی پرستار در اردوگاه‌ها اقدام و خدمات‌رسانی گسترده‌تری داشته باشیم.

 وی اضافه کرد: این مجموعه در کارویژه خدمات سلامت خانواده به موضوع مبارزه با مواد مخدر توجه جدی داشته و مباحث به‌صورت گسترده دنبال می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48825
اخبار مرتبط

نظرات شما