رئیس جامعه مدرسین:

شوراها از دعواهای سیاسی پرهیز کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شوراهای شهرها اتاق جنگ نیست، گفت: لازم است شوراها تنها به سمت عمران و آبادانی شهر حرکت و از دعواهای سیاسی پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر شوراها انرژی خود را به‌جای خدمت به مردم صرف دعواهای سیاسی کنند، مردم متضرر خواهند شد.

 وی ادامه داد: مقوله شورای شهر با ۲۰ سال تأخیر از پیروزی انقلاب شکل گرفت، اما اگر چند نکته را در دستور کار خود قرار بدهند، در خدمت‌رسانی و ارائه تسهیلات به مردم موفق‌تر خواهند بود.

 امام‌جمعه قم با اشاره به تفاوت شورای شهر با مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای شهر در کف میدان حضور دارد؛ لذا لازم است راهکاری برای ورود افراد مختلف به این عرصه در نظر گرفته شود تا عملکرد شوراها از ریل خارج نشود.

 حسینی بوشهری با تأکید بر لزوم نظارت بر عملکرد شوراها، تصریح کرد: باید نظارت بر عملکرد اعضای شورای شهر تقویت شود تا کار به بهترین شکل انجام گیرد؛ چراکه نظارت می‌تواند نقش پیشگیری داشته باشد.

 نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند در این آیه شریفه سه ناظر معرفی می‌کند. ناظر اول خود خداوند، ناظر دوم پیامبر اکرم و ناظر سوم مؤمنان که نشان از نظارت این سه گروه بر بندگان دارد.

 مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی تصریح کرد: به عقیده من شوراهای شهر نوکر مردم هستند و من نیز به این نوکری افتخار می‌کنم.

 وی افزود: بخش عمده‌ای از رضایتمندی و نارضایتی مردم، از عملکرد شوراها سرچشمه می‌گیرد. یکی از راه‌های برگزاری پرشور انتخابات، خدمت هرچه بیشتر شوراها به مردم است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48853
اخبار مرتبط

نظرات شما