استاندار قم:

هنر مؤثرترین ابزار انتقال مفاهیم انقلاب است

استاندار قم با اشاره به لزوم توجه بیش‌ازپیش به هنر گفت: زبان هنر؛ مؤثرترین ابزار برای انتقال مفاهیم و تثبیت و ماندگاری ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری عصر شنبه در جلسه مشترک با محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور، سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، حسینی رئیس حوزه هنری قم و جمعی از هنرمندان پیشکسوت قم اظهار کرد: جایگاه مهم هنر و هنرمند را باید جدی گرفت و به اعتقاد من حلقه گم شده در برخی رویدادهای کشور عدم توجه به ظرفیت هنرمندان است.

 وی افزود: سال‌ها پس از دفاع مقدس، اگر آثار هنری و ایفای نقش والای هنرمندان نبود الان این واقعه مهم فراموش شده بود و حرفی برای انتقال به نسل جدید نمی‌ماند.

 استاندار قم گفت: اثر هنرمند ماندگار و دائمی است و با نگاهی به آثار تولید شده در زمینه دفاع مقدس در می‌یابیم هنر باعث تثبیت ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد شد.

 آقامیری اظهار کرد: با این که پس از انقلاب کارهای فاخری در قالب‌های هنری با آثاری از جمله نقاشی، فیلم، عکس خلق شد؛ ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

 وی ادامه داد: برای خلق و انتقال مفاهیم هنری مؤلفه مکان و بستر مناسب و در شأن هنرمندان بسیار حائز اهمیت است و متأسفانه ازاین‌جهت در شهر مقدس قم نقصان بزرگی داریم که لازمه رفع مشکل، همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای مؤثر در استان با حوزه هنری است.

 آقامیری با اشاره به موقعیت باغ‌موزه دفاع مقدس قم، ساخت یک سینما و آمفی‌تئاتر روباز در محوطه این فضای فرهنگی را جهت‌نمایش فیلم و اجرای برنامه‌های نمایشی با موضوعات حماسی و یا تعزیه بسیار مؤثر و ضروری دانست.

 وی تصریح کرد متأسفانه باوجوداینکه اساتید بزرگی از قم به دنیای هنر معرفی شده‌اند قم از حضور آنان محروم است و بسیاری از این عزیزان به تهران مهاجرت کرده‌اند.

 آقامیری در این جلسه که باهدف هماهنگی و تعیین تکلیف ساختمان حوزه هنری استان قم و فضای موردنیاز هنرمندان تشکیل شده و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر، مدیرکل بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز حضور داشتند، تأکید کرد که دستگاه‌های مرتبط در قم باید در جهت ایجاد بسترهای لازم و تأمین فضای مناسب حوزه هنری انقلاب اسلامی اقدامات مؤثری داشته باشند.

 استاندار قم در ادامه گفت: همه باید همت کنیم تا هنرمندان قمی که مهاجرت کرده‌اند در یک فضای مناسب صاحب یک کرسی تدریس و آموزش در قم باشند و تشویق شوند تا هفته‌ای ۲ روز را به شهر خودشان و علاقه‌مندان هنر در شهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام اختصاص دهند.

 وی گفت همه مسئولان همت کنند تا قم تبدیل به پایگاه حوزه هنری کشور و نقطه حضور مؤثر هنرمندان ایران شود.

 

 لزوم اعزام مبلغان به روستاها

 استاندار قم همچنین در بازدید از جامعه الزهرا (س) با اشاره به لزوم اعزام مبلغان به روستاها، خاطرنشان کرد: در استان قم ۲۲۳ روستا داریم که مبلغان می‌توانند مبانی اسلامی و فرهنگی مردم در این روستاها را تقویت کنند.

 آقامیری با بیان اینکه استان قم، عشّ آل محمد و پایتخت جهان تشیع است، تأکید کرد: استان قم باید در همه موارد الگو باشد و ما باید از این استان شروع کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارتی که ویژه بانوان در جامعه الزهرا (س) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در استانداری قم این بود که برای سنین ۵ تا ۲۵ سال، محتواهای آموزشی و فرهنگی آماده کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم که نسل جدید با فضای مجازی و غیرحقیقی آلوده نشود.

 آقامیری تأکید کرد: اگر فرزندان ما به‌درستی تربیت شوند، نیازی به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ندارند و خودشان معروف خواهند بود.

 وی با تصریح بر اینکه ما باید محتوای فرهنگی برای سنین مختلف فراهم کنیم، اظهار داشت: اعطا و صدور مجوز مهدکودک‌های خانگی، یکی دیگر از برنامه‌های استانداری است تا طلابی که شرایط آن را دارند، بتوانند چند کودک را در این مهدکودک‌های خانگی پذیرفته و آنان را با مبانی اعتقادی تربیت کنند.

 استاندار قم با بیان اینکه ما برای انسان‌سازی باید وقت صرف کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: ما برای فرزندان خود معلمان خوبی نبودیم و نتوانستیم الگوهای خوبی باشیم؛ ما باید در پایتخت تشیع اسلام، فعالیت‌های فرهنگی مؤثری برای نسل جدید داشته باشیم.

 وی در ادامه گفت: خدمات جامعه الزهرا (س) بر هیچ فردی پوشیده نیست و شاهد فعالیت تحصیل‌کردگان این مجموعه در جامعه هستیم که این فعالیت‌ها باید گسترده‌تر و هدفمندتر پیگیری شود.

 در این دیدار، حسین حدادی فام معاون منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا (س)، معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی این مرکز و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی مقدم معاون اجتماعی استاندار قم به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود درباره موضوعات و مسائل مرتبط با بانوان پرداختند.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/50518
اخبار مرتبط

نظرات شما