رئیس هیئت شمشیربازی قم:

نفرات برتر شمشیربازان نونهال قم معرفی شدند

مسابقات شمشیربازی رده سنی نونهالان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی در دو اسلحهٔ فلوره و اپه و با حضور خانوادهٔ ورزشکاران در خانه شمشیربازی قم برگزار و با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

 علی قنبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به برگزاری مسابقات شمشیربازی رده سنی نونهالان قم اظهار داشت: مسابقات شمشیربازی رده سنی نونهالان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی در دو اسلحهٔ فلوره و اپه با حضور ۱۵ شمشیرباز در خانه شمشیربازی استان قم برگزار شد.

 وی با اشاره به هدف اصلی از برگزاری این مسابقات بیان داشت: هدف از برگزاری این مسابقات حضور ورزشکارانی بود که در دوره تابستان استعدادیابی شده تا برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور به آمادگی‌های لازم برسند و تیم منتخب انتخاب شدند و همین‌طور حضور خانواده‌ها و مشارکت آنها در این مسابقات هدف دیگری بود که محقق شد و در پایان مسابقات نیز به تمام شرکت‌کنندگان هدایایی اهدا شد.

 رئیس هیئت شمشیربازی قم با اشاره به اعلام نفرات برتر اسلحه فلوره گفت: در اسلحه فلوره علی مختاری به مقام اول، سالار نامی به مقام دوم و محمدمهدی باقری و بردیا ملا مهدی به مقام سوم مشترک دست یافتند.

 وی با اشاره به نفرات برتر اسلحه اپه افزود: در اسلحه اپه علیرضا عزیززادگان مقام اول، بردیا افشین مقام دوم و رضا حاجی پروانه و کیان و نیکان قاسمی به‌صورت مشترک به مقام سوم دست یافتند.

 قنبری با اشاره به وضعیت شمشیربازی استان قم خاطرنشان کرد: شمشیربازی در استان قم در شرایط خوبی قرار دارد؛ در بحث زیرساختی پیست اول در حال استفاده است و پیست دوم نیز خریداری شده که پس از تحویل طی روزهای آینده نصب خواهد شد.

 وی با اشاره به مهم‌ترین کمبود رشته شمشیربازی در استان قم تأکید کرد: مهم‌ترین کمبود در رشته شمشیربازی استان قم موضوع مکان است، زیرا محل تمرین که از آن استفاده می‌کنیم محدود و کوچک است و برای برگزاری مسابقات حتی در سطح استانی هم که با حضور خانواده‌ها است دچار کمبود فضا هستیم که اگر این مشکل برطرف شود و فضای مناسب‌تری در اختیار داشته باشیم قادر به برگزاری مسابقات لیگ و حتی میزبانی کشوری هستیم.

 رئیس هیئت شمشیربازی قم با اشاره به اینکه شمشیربازی در قم رشته‌ای نوپاست گفت: امسال چهارمین سال حضور بنده به‌عنوان اولین رئیس هیئت است و طی این چهار سال، حضور در مسابقات لیگ، کسب رتبه سوم لیگ توسط دختران شمشیرباز استان، کسب نتایج خوب پسران و کسب جایگاه جزو هشت نفر مسابقات قهرمانی کشوری نوجوانان که به اردوی تیم ملی هم دعوت خواهد از افتخارات شمشیربازی استان قم است.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150
http://qomefarda.ir/51138
اخبار مرتبط

نظرات شما