امکان جابه جا شدن محل‌های کسب و کار آسیب دیده از سیل به محل مناسب و دور از آسیب

وزیر راه و شهرسازی گفت: خانه ها، مزارع، پروش ماهی و کسب و کارهایی که در بستر رودخانه و حریم رودخانه بودند، در دولت تأیید شد تا در این شرایطی که برای بازسازی قرار داریم، جابه جا شوند به نقاط مناسب و امن بروند تا از آسیب های وارده جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،‌در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به تدابیر لازم برای استان های آسیب دیده گفت: همه استانداران تنخواه گرفته اند و باید آن را برای هزینه هایی که در شرایط مقابله و امداد و استقرار موقت هستند، استفاده کنند و در این راستا نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: خانه ها، مزارع، پروش ماهی و کسب و کارهایی که در بستر رودخانه و حریم رودخانه بودند، در دولت تأیید شد تا در این شرایطی که برای بازسازی قرار داریم،  جابه جا شوند به نقاط مناسب و امن بروند تا از آسیب های وارده جلوگیری شود. همچنین در این زمینه قوه قضاییه باید مشارکت داشته باشد تا این ها در محل سابق مستقر نشوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تکلیف همه این مسائل را تعیین و به مدیران کل در استان ها سپردیم تا در تعامل باشند و در نهایت در شورای شهرسازی به تصویب خواهیم رساند.

وی بیان کرد: مباحث روستایی را در بنیاد مسکن و مباحث شهری را در شورای شهرسازی بررسی و به تصویب خواهیم رساند تا مشکلات شان حل شود.همچنین در جلسات آتی شورای عالی شهرسازی اقداماتی را خواهیم داشت و مباحث پس از بررسی، مصوباتی را به تصویب خواهیم رساند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6193
اخبار مرتبط

نظرات شما