
در حکمت ۶۵ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۶۵ نهجالبلاغه ترک دوستان و تنهایى پرداخته است.

در حکمت ۶۴ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۶۴ نهجالبلاغه به دلیل غفلت اهل دنیا پرداخته است.

در حکمت ۶۲ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۶۲ نهجالبلاغه پاسخی نکوتر به نیکی دیگران را عنوان کردند.

در حکمت ۶۱ نهجالبلاغه آمده است؛
در حکمت ۶۱ نهجالبلاغه امام علی (ع) در وصف زنان نکاتی را عنوان کردهاند.

در حکمت ۵۸ نهجالبلاغه آمده است؛
در حکمت ۵۸ نهجالبلاغه به بیان ثروت از عوامل شهوت میپردازد.


در حکمت ۵۶ نهجالبلاغه آمده است؛
در حکمت ۵۶ نهجالبلاغه به دارایی و برازندگی، فقر و تنهایی اشاره شده است.

در حکمت ۵۵ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی علیهالسلام در حکمت ۵۵ نهجالبلاغه به چگونگی صبر بر ناخوشایندها و خوشایندها پرداخته است.

در حکمت ۵۴ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی علیهالسلام در حکمت ۵۴ نهج البلاغه به ارزش عقل، ادب و مشورت پرداخته است.

استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با معنویت پشتیبان جبهه حق باشیم، گفت: ولایت امیرالمؤمنین (ع) بزرگترین سرمایه معنوی برای دنیا و آخرت هر مؤمنی است.

در حکمت ۵۱ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۵۱ نهجالبلاغه به قدرت و عیب پوشى میپردازد.

در حکمت ۵۰ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۵۰ نهجالبلاغه به راه جذب دلها میپردازد.

در حکمت ۴۹ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۴۹ نهجالبلاغه به تفاوت در شناخت بزرگوار و پستفطرت پرداخته است.

در حکمت ۴۸ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۴۸ نهجالبلاغه به معیار دوراندیشی و تفکر، راه پیروزی پرداخته است.

در حکمت ۴۷ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۴۷ نهجالبلاغه به معیار صداقت، شجاعت و عفت پرداخته است.

در حکمت ۴۳ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۴۳ نهجالبلاغه به الگوهای انسانی اشاره کرده است.

یادداشت؛
عید غدیر، یادآور عهدی الهی و سنگ بنایی استوار برای نظام رهبری در اسلام است.

در حکمت ۴۵ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۴۵ نهجالبلاغه به بیان ویژگیهای معیار شناخت مؤمن و منافق پرداخته است.

در حکمت ۴۴ نهجالبلاغه آمده است؛
امام علی (ع) در حکمت ۴۴ نهجالبلاغه به بیان ویژگیهای بهترین بندگان خداوند پرداخته است.

یادداشت؛
عید غدیر، تنها یک خاطره تاریخی نیست؛ بلکه بیانیه زنده ولایت الهی است. این ولایت، با امامت ائمه اطهار (ع) تداوم یافت و در عصر غیبت، با نظریه ولایتفقیه استمرار پیدا میکند.