آخرین وضعیت طرح قطار تهران، قم، اصفهان؛
سالهاست که قطار سریعالسیر تهران - قم - اصفهان بهصورت لاکپشتی از پیچوخم مشکلات، سلیقهها و اختلاف در حال گذر است و این روزها خبر رسیده که قرار است با سرمایهگذاری چینیها این طرح به سرانجام برسد.
مدیرکل راهآهن قم گفت: تعداد قطارهای مسافری مسیرهای قم به تهران و بالعکس به ۱۴ رام افزایش پیدا کردهاست.
گزارش قم فردا از بلاتکلیفی ۱۱ساله پروژه ملی؛
قطار سریع السیر تهران قم اصفهان علاوه بر جابجایی مسافر ، توسعه حمل و نقل ریلی، کاهش مسافت و برخی موارد را دنبال دارد اما با تمام این مسائل هنوز پیگیری این پروژه در بلاتکلیفی قرار دارد و عزم جدی در تکمیل پروژه نیست و گذشت زمان باعث افزایش هزینه ها می شود.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه بر استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای طرح احداث قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان تاکید کرد.
نماینده مردم اصفهان گفت: پروژه قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان در سالهای گذشته به دلیل مشکلات اداری، بین دستگاههای مختلف دست به دست شده و با سهل انگاری مسئولان مرتبط با آن مواجه شده است.
مهدی شایسته اصل، درباره وضعیت کنونی قرارداد اعزام یک رام قطار از مترو تهران به شهر کرج، توضیح داد: هنوز هیچ قطاری واگذار نشده است و درحال مذاکره با شهر کرج هستیم. قرار است که دو رام قطار هفت واگنه از شهر کرج دریافت کنیم و به صورت کیلومتراژی به آنها اجاره بها پرداخت شود.
مدیر کل راه آهن قم در گفتگو با قم فردا:
مدیر کل راه آهن قم با بیان این که خواستار عبور قطار سریع السیر تهران - قم – اصفهان از داخل شهر قم هستیم، گفت: 60 درصد زیر سازی این پروژه انجام شده است.