مکانیزه نبودن بسیاری از پلهای عابر پیاده در قم سبب شده تا مردم بهخصوص سالمندان و کودکان برای عبور از عرض معابر پرخطر شهری از این پل ها استفاده نکنند و دچار مشکل شوند و برخی از آنها صرفا به سازهای جذاب برای سرمایهگذاران(جهت تبلیغات) تبدیل شده است
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم از مکانیزه شدن ۲۰ پل عابر پیاده تا پایان سال آینده خبر داد.
روز گذشته به صورت غیر منتظره پل مکانیزه عابر پیاده میدان شهید مطهری قم توسط شهرداری جمع آوری شد.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر تعداد بالای تصادفها در بلوار الغدیر، گفت: کارکرد اصلی بلوار الغدیر جابهجایی وسایل نقلیه بوده و بنابراین لازم است تا تردد عابران پیاده بهصورت غیرهمسطح انجام بگیرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مکانیزه نبودن پلهای عابر پیاده از عوامل بالا بودن تصادفات در خیابانهای شهری است.
با پیگیری خبرنگار قم فردا؛
پل عابر پیاده در کمربندی امام علی (ع) روبروی پمپ بنزین شیخ آباد یکی از پل های پرتردد منطقه که به دلیل سرقت نرده های حفاظ نا ایمن شده بود با پیگیری خبرنگار ما ایمن سازی شد.
پل عابر پیاده در کمربندی امام علی (ع) روبروی پمپ بنزین شیخ آباد به دلیل سرقت نرده های حفاظ بی شباهت به پل صراط نیست.
عدم وجود پل عابر پیاده در بلوار شهید کریمی حدفاصل میدان جوان تا میدان مرجعیت میتواند باعث بروز مشکلات برای عابرین پیاده شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه در برنامه داریم تا در پل های کم تردد از آسانسور استفاده کنیم ، گفت: با توجه به گزارش های پلیس راهور و اورژانس 37 نقطه در سطح شهر برای نصب پل عابر پیاده شناسایی شده است.