امام جمعه قم:

باید کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بازگو شود

امام جمعه قم گفت: باید کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بازگو شود؛ البته این امر به معنای بی توجهی به نقص‌ها و کمبودها نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه امروز قم با اشاره به آیه ۶۲ سوره توبه اظهار داشت: خدای متعال خداوند در این آیه می فرمایند: (منافقان) برای اغفال و خشنود کردن شما مؤمنان به نام خدا سوگند می‌خورند در صورتی که اگر ایمان داشتند سزاوارتر این بود که خدا و رسول را از خود خشنود کنند.
وی افزود: این آیه به مردم هشدار می‌دهد که نباید سخن منافقین را به خاطر قسم دروغی که می خورند باور کنند؛ زیرا منافقین دائم سوگند می‌خوردند تا نفاق‌شان آشکار نشود.
سعیدی ابراز داشت: سوگند دروغ ابزار منافقین است تا توطئه‌ها و نفاقشان آشکار نشود و در عین حال  منافقین با مردم هم رفتار خالصانه ندارند.
وی ادامه داد: زیرا وقتی با خدا و رسول منافقانه برخورد می‌کنند با مردم نیز همان گونه برخورد خواهند کرد و فقط برای فرار از خطر و تامین منافع خودشان به دنبال جلب نظر مردم هستند.
امام جمعه قم به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بر پایه حکمت و نورانیت علاوه بر ترسیم نقشه راه، پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی ملت ایران، امیدآفرینی و الهام بخشی حرکت ملت و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها و به فعلیت رساندن سرمایه‌های اجتماعی به این امر تاکید دارند.
وی افزود: راهبر این امور و وظیفه همگانی ما جهاد تبیین است و دشمنان با فتنه انگیزی، تخریب روحیه، جنگ ادراکی و شناختی و وارونه کردن حقایق در جنگ روایت‌ها و شایعه سازی می‌خواهند شکست خودشان را با ایجاد مانع فرا روی پیشرفت مردم ایران جبران کنند.
خطیب جمعه قم اظهار کرد: اکنون که چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی در راه است باید کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بازگو شود؛ البته این امر به معنای بی توجهی به نقص‌ها و کمبودها نیست اما نباید به بهانه آسیب شناسی در دام دشمن برای تضعیف باورها و ارزش‌ها و نادیده گرفتن خدمات نظام جمهوری اسلامی و تلاش شبانه روزی خدمتگزاران قرار بگیریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی گفت: رشد شخصیت زن تراز بر اساس اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت (ع) و محوریت شخصیت حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: امروز زنان دانا، توانا، کوشا و پویا در عرصه های مختلف فنی، اجتماعی، مدیریتی، فرهنگی و... در کنار حفظ بنیاد خانواده و حفظ عزت و کرامت به منزله الگو مورد توجه زن معاصر است.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: زن تراز انقلاب اسلامی مرزهای فرهنگی و جغرافیایی را در نوردیده است و به عنوان یک شاخص تمدنی توانسته است فرهنگ لیبرال را به چالش جدی بکشاند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/39466
اخبار مرتبط

نظرات شما