استاندار قم:

امکان افزایش‌ظرفیت ساخت مسکن در استان فراهم است

استاندار قم با بیان اینکه عملیات ساخت مسکن در استان به‌خوبی در حال انجام است گفت: درحالی‌که ساخت ۶۳ هزار مسکونی در استان تعیین تکلیف شده اما اکنون برای ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته که تا ۲ سال آینده شاهد بهره‌برداری از این تعداد طرح خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تأمین مسکن قم در تالار امام جواد (ع) استانداری همچنین افزود: احتمال اینکه این تعداد به ۸۵ هزار واحد افزایش پیدا کند نیز وجود دارد.

 وی با بیان اینکه طبق آخرین خبری که دریافت کرده‌ایم، قم در موضوع مسکن، نخستین استان کشور است بیان داشت: موفقیت ما در حوزه مسکن‌سازی، مرهون تلاش‌های مدیران استان است.

 این مقام ارشد اجرایی در استان قم با بیان اینکه برای افزایش این واحدها تلاش خواهیم کرد گفت: الحاق‌ها و واگذاری زمین را برای طرح‌های مختلف مسکن به‌ویژه جوانی جمعیت در دستور کار داریم.

 استاندار قم همچنین اضافه کرد: تکلیف ما این است که با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، به هدف‌های عالی دولت برسیم.

 آقامیری با یادآوری اینکه مهم‌ترین هدف دولت، حل معضل مسکن و معیشت و تورم است بیان کرد: ما در این ۲ حوزه موفق بوده‌ایم و طبق اعلام دستگاه‌های مربوطه و مرکز آمار ایران عملکرد خوبی داشته‌ایم.

 این مقام مسئول در بخش دیگری با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع مسکن اقشار مختلف از جمله معلولان تصریح کرد: یک‌بار برای همیشه باید تکلیف مسکن خانواده‌هایی که دارای ۲ یا تعداد بیشتری معلول هستند روشن شود.

 وی ادامه داد: موافقت‌نامه‌ای که به‌صورت پنج‌جانبه نوشته شد، زمینه کمک به این خانواده‌ها را به وجود آورده است.

 

 استاندار قم با بیان اینکه اکثر خانواده‌های مذکور از نظر اقتصادی ناتوان هستند گفت: برای حمایت از این خانواده‌ها، مسئولیت مهمی داریم.

 آقامیری ادامه داد: به‌تازگی یکی از این خانواده‌ها که به استانداری مراجعه کرده بود حتی برای تهیه نان نیز مشکل داشت، آنها را به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی کردیم، خود ما هم کمک‌هایی را انجام می‌دهیم.

 وی افزود: در این زمینه با سازمان‌های حمایتی، جلسه‌هایی را برگزار می‌کنیم تا توان مالی آنها افزایش یابد و خدمات بیشتری ارائه دهند.

 آقامیری گفت: برای اولین‌بار مقرر شد ۱۰۰ درصد بودجه و منافع یکی از شرکت‌های کمیته امداد که در قم فعالیت می‌کند در اختیار اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار گیرد.

 استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود موضوع مسکن خبرنگاران و اصحاب رسانه را نیز موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئول پیگیری مسکن اصحاب فرهنگ و رسانه و هنر است و در این زمینه بر اساس اولویت‌بندی اقدام خواهد شد.

 وی همچنین توجه جدی به جهاد تبیین در زمینه اطلاع‌رسانی راجع به اقدام‌های صورت‌گرفته در حوزه مسکن را مورد اشاره قرارداد و گفت: ما در شرایط جنگ بین دشمن و نظام مقدس جمهوری اسلامی، باهدف ایجاد یاس و ناامیدی در مردم به سر می‌بریم.

 آقامیری اضافه کرد: دشمن در تلاش است به مردم بگوید نظام اسلامی ناکارآمد است، و نمی‌تواند پاسخ مسائل و نیازهای شما را بدهد.

 وی افزود: تمامی دستگاه‌های استان موظف‌اند همه خدماتی که به مردم می‌دهند را اعلام کنند چرا که رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله جهاد تبیین تأکید و از نحوه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی دستگاه‌ها انتقاد کرده‌اند.

 استاندار قم گفت: فعالیت در حوزه مسکن که در سبد کالاهای اساسی مردم، ضریب اهمیت ۳۶.۲ درصدی دارد کار بسیار عظیم و جهادگونه‌ای است.

 وی با بیان اینکه ما این استان را به کارگاه ساختمان‌سازی تبدیل می‌کنیم گفت: در مناطق مختلف استان مانند سلفچگان، طایقان، قنوات، دستجرد و پرنیان، طرح‌های مسکن در حال اجراست، روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی نیز باید قوی‌تر اطلاع‌رسانی کند.

 استاندار قم همچنین با بیان اینکه برخی بانک‌های استان بیش از ۱۰۰ درصد تعهدشان را برای مسکن پرداخت کرده‌اند گفت: در اردیبهشت‌ماه جاری دور دوم سفر هیئت دولت به قم را خواهیم داشت، در حضور رئیس بانک مرکزی، مشکل‌های بانکی حوزه مسکن استان را مطرح می‌کنیم.

 آقامیری با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته، بیشترین تورم موجود در استان مربوط به مسکن بوده است گفت: از صداوسیمای استان برای راه‌اندازی پویش‌هایی که بتواند در کاهش اجاره‌بهای مسکن، تأثیر بسزایی داشته باشد، انتظارهای بیشتری داریم.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48520
اخبار مرتبط

نظرات شما