آیت‌الله نوری همدانی:

شعار آزادی بیان در غرب همانند شعار حقوق بشر، دروغی بیش نیست

این مرجع تقلید ضمن محکومیت حرکت اخیر در کشور سوئد و سوزاندن قرآن کریم گفت: شعار آزادی بیان در غرب همانند همان شعار حقوق بشر، دروغی بیش نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حضرت آیت‌الله نوری همدانی، صبح امروز در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت حضرت امام محمدباقر (ع) حرکت اخیر در کشور سوئد و سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد و اظهار داشت: آنچه مسلم است‌ این اهانت ازآن‌جهت است که‌ با منطق و استدلال نمی‌توانند وارد شوند.
وی ادامه داد: این جسارت را انجام‌ می‌دهند و نتیجه دیگر این عمل این است که شعار آزادی بیان در غرب همانند همان شعار حقوق بشر، دروغی بیش نیست؛ ما این اهانت به قرآن مجید را محکوم می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه غرب فقط برای توجیه جنایات خود از شعار حقوق بشر بهره می‌گیرند، خاطرنشان کرد: آن‌ها در پشت پرده حقوق بشر به دنبال اهداف ناپسند خود هستند.

 

به گزارش قم فردا؛ «راسموس پالودان» رهبر حزب راست افراطی «خط سخت» دانمارک، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس سوزاند. این اقدام پالودان با محکومیت شدید مسلمانان و کشورهای اسلامی مواجه شد و از دولت سوئد نیز به خاطر جلوگیری نکردن از این اقدام انتقاد شده است.

کشورهای ایران، عربستان سعودی، کویت، پاکستان و اردن آتش زدن قرآن‌کریم از سوی یک افراطی در برابر سفارت ترکیه در استهکلم را به شدت محکوم کرده و از دولت سوئد انتقاد و تاکید کردند پلیس این کشور نباید به این فرد افراطی اجازه هتک حرمت به قرآن‌کریم را می‌داد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39535
اخبار مرتبط

نظرات شما