پیام امیر قطر به رئیسی تسلیم امیرعبداللهیان شد

وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر در دیدار با حسین امیرعبداللهیان پیام امیر قطر در دعوت از آیت‌الله رئیسی برای سفر به دوحه را تسلیم وی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، «محمد عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (یکشنبه) اول مرداد ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیام امیر قطر به رئیسی تسلیم امیرعبداللهیان شد

وی در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیام امیر قطر در دعوت از آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور برای سفر به دوحه را تسلیم وی کرد.

امیرعبداللهیان که اواخر خرداد ماه سفری به چهار کشور حوزه خلیج فارس داشت در مقصد اول این سفر و در دوحه با امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. امیر قطر در دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه ویژه ایران برای قطر در منطقه گفت: به دنبال توسعه همه جانبه روابط با ایران هستیم.

«محمد عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر همچنین امروز (یکشنبه) اول مرداد ماه با علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو کشور رایزنی و گفت‌وگو کرد. محمد عبدالعزیز الخلیفی در دیدار با باقری با اشاره به روابط همه‌جانبه و رو به پیشرفت ایران و قطر، استمرار و پیوستگی رایزنی‌های مقام‌های وزارت خارجه دو کشور را نشانه اراده جدی دو طرف برای رفع موانع در مسیر توسعه مناسبات و گشودن دریچه‌های جدید برای همکاری برشمرد و بر عزم کشورش برای ارتقای روابط اقتصادی با ایران تأکید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر امروز در دیدار با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، پیام کتبی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر را تقدیم احمدیان کرد.

الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجی دولت قطر هفتم فروردین سال جاری نیز در سفر به تهران با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی در این دیدار با تمجید از مناسبات خوب دو کشور ضرورت گسترش و توسعه روابط در ابعاد مختلف و لزوم ادامه رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد. وی همچنین در این سفر با علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44050
اخبار مرتبط

نظرات شما