سرپرست بنیاد مسکن استان قم:

۸۴۵ واحد تحویل متقاضیان مسکن ملی شده است

سرپرست بنیاد مسکن استان قم گفت: بنیاد مسکن قم در طرح جهش تولید مسکن تعداد ۳ هزار و ۱۳۲ واحد مسکونی در پردیسان و تعداد ۲۱۰ واحد مسکونی در شهرهای کوچک در دست احداث و اجرا دارد که از این تعداد مسکن ۸۴۵ واحد به اتمام رسیده و تحویل شده است.

مهندس محمد اطهری در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف بنیاد مسکن کمک به محرومین جامعه است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی جمهوری اسلامی کمک به مردم و قشر محروم جامعه است.
وی ادامه داد: این هدف و دغدغه مهم و اصلی نظام هم سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های بنیاد مسکن قرار گرفته است و در این راستا اقدام متعددی را انجام داده است.
سرپرست بنیاد مسکن استان قم با اشاره به عناوین برخی خدمت‌رسانی‌ها به مردم، گفت: تهیه و اجرای طرح‌های هادی، تملک و واگذاری زمین روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی، ساخت مسکن شهری در قالب طرح نهضت ملی، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث طبیعی از جمله خدمات متنوع این دستگاه خدمت‌رسان به مردم است.
اطهری در ادامه با اشاره به پروژه مسکن ملی، عنوان داد: بنیاد مسکن قم در طرح جهش تولید مسکن تعداد سه هزار و ۱۳۲ واحد مسکونی در پردیسان و تعداد ۲۱۰ واحد مسکونی در شهرهای کوچک در دست احداث و اجرا دارد.
وی اضافه کرد: از این تعداد مسکن ۸۴۵ واحد به اتمام رسیده و تحویل شده و تعدادی دیگر نیز آماده واگذاری به متقاضیان است.
سرپرست بنیاد مسکن استان قم با اشاره به پروژه‌های مسکن ملی، گفت: ساخت واحدهای طرح نهضت ملی در دو سایت موسوم به ۱۷ هکتاری و ۲۲ هکتاری در پردیسان دنبال می‌شود.
وی افزود: بنیاد مسکن تعداد یک هزار و ۳۴۰ واحد در سایت ۱۷ هکتاری و تعداد یک هزار و ۷۹۲ واحد مسکونی در سایت ۲۲ هکتاری در حال اجرا دارد که امیدواریم از بهار سال آینده به‌تدریج به متقاضیان تحویل داده شود.
اطهری در ادامه خاطرنشان کرد: به جز ساخت‌وساز در مجموعه شهر پردیسان در سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان حدود چهارهزار واحد مسکونی به‌صورت حیاط‌دار یک‌طبقه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است.
وی ابراز داشت: در سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان باتوجه‌به وسعت زیاد و نداشتن هیچ‌گونه شبکه معابر؛  بنیاد مسکن با راه‌اندازی بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات با سرعت در حال آماده‌سازی این معابر است و همچنین هم‌زمان ساخت هر قطعه زمین آماده شده را نیز در دستور کار دارد.
سرپرست بنیاد مسکن استان قم با اشاره به پروژه‌های مسکن ملی در شهرستان‌های قم، عنوان کرد: علاوه بر این بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تعداد ۲۱۰ واحد در دست اجرا دارد.
وی ادامه داد: در شهرستان کهک ۱۰۰ واحد با پیشرفت ۶۷ درصد که طبق برنامه زمان‌بندی در خرداد سال آینده این تعداد تحویل متقاضیان خواهد شد؛ در شهر قنوات ۴۵ واحد با ۶۷ درصد پیشرفت، در شهر جعفرآباد ۲۰ واحد با ۶۵ درصد پیشرفت و در شهر دستجرد ۴۵ واحد با ۵ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

اطهری با اشاره به مسکن محرومین در روستاها، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های مشترکی که با کمیته امداد حضرت امام (ره) بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان جهت ساخت مسکن محرومین تحت پوشش داریم امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ بتوانیم مشکل مسکن تمام عزیزانی که در روستاها تحت نهادهای حمایتی هستند را حل کنیم.
 سرپرست بنیاد مسکن استان در بحث مسکن روستایی به زلزله‌خیز بودن استان قم اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از منازل روستایی استان در مقابل زلزله مقاومت ندارند و متقاضیان این واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۵ درصد و با باز پرداخت ۲۰ساله جهت مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47864
اخبار مرتبط

نظرات شما