معاون سازمان جهاد کشاورزی قم:

۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به کار هستند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به جایگاه مهم این استان در تولید محصولات دامی گفت: نزدیک به ۱۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۳۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در بخش دامپروری قم مشغول به کار هستند و از این طریق امرارمعاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، منصور دیان اردستانی پیرامون این موضوع بیان داشت: هم اینک ۶ هزار و ۸۷۵ واحد دامداری صنعتی و سنتی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گاوشیری، گوساله پرواری، گوسفند و بز داشتی و پرواری و شتر با ظرفیت کل دام سبک‌وسنگین ۵۸۸ هزار و ۲۸۸ رأس در استان قم فعال است.
وی افزود: در اثر تلاش بهره‌برداران بخش دامپروری قم، این استان در تولید محصولات دامی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد که در همین خصوص طی سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تُن گوشت قرمز و شیر خام در قم تولید و روانه بازار شد.
وی ادامه داد: باتوجه‌به راهبرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم در تأمین امنیت غذایی مردم، وضعیت تولید محصولات دامی در استان به‌صورت مستمر رصد و برای افزایش میزان آن از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.
مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به‌خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.
۲ درصد از تولیدات پروتئینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تأمین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48637
اخبار مرتبط

نظرات شما