عدم پایبندی 50 درصد نانوایی ها به موازین بهداشتی مرتبط با کرونا

مدیرگروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 700 نانوایی در قم وجود دارد که 50 درصد آنها موازین بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را رعایت نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نرگس جعفری در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در تالار شهید آوینی برگزار شد، از تدوین دستور العمل بهداشتی برای 6 رسته از اصناف خبر داد و اظهار کرد: لازم است که همه اصناف این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند تا بتوانیم از شیوع گسترده کرونا پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به اعمال برنامه‌های سخت گیرانه برای برخی اصناف مانند نانوایی‌ها گفت: از نانوایی‌ها خواسته شده است که پروتکل‌های بهداشتی را برای توزیع نان رعایت کنند و در نظارت‌های مستمری که بر عملکرد نانوایی‌ها صورت می‌گیرد سهیمه آرد 80 نانوایی در قم به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از کرونا قطع شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نظارت‌های مستمر از فعالیت نانوایی‌ها در قم بیان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار نظارت از نانوایی‌های سطح استان قم صورت گرفته است که گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود 50 درصد از نانوایی‌ها به رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا پایبند نیستند.

وی با اشاره به شمار نانوایی‌های فعال در قم گفت: بیش از 700 نانوایی در قم فعال هستند که به آنها توصیه‌ها و فشارها برای رعایت دستورات بهداشتی صورت گرفته است.

جعفری با تاکید براینکه ویروس کرونا به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده و در آینده نیز ممکن است ادامه داشته باشد، بیان کرد: هرچند این امکان وجود دارد که از شدت همه گیری این ویروس در آینده کمتر شود اما سبک زندگی مردم تغییرخواهد کرد و دستورالعمل‌های بهداشتی نیز برهمان اساس تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت فاصله‌گذاری هوشمند برای تمام فعالیت‌های اجتماعی گفت: برای همه برنامه‌های زندگی مانند خرید، عبادت و انجام کارهای مالی دستورالعمل‌هایی تدوین شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در تلاش هستیم تا وضعیت اقتصادی مردم که با شیوع کرونا آسیب دیده است را رونق بخشیده و در کنار آن با این بیماری نیز مبارزه کنیم.

وی با اشاره به شروع غربالگری سلامت در مرحله دوم گفت: در این مرحله کمتر از نیمی از جمعیت استان قم غربالگری شدند.

جعفری به نگرانی‌هایی که در ارتباط با ویروس کرونا وجود دارد و از دغدغه‌های مهم متولیان سلامت محسوب می‌شود، اشاره و بیان کرد: نگرانی از دست دادن حساسیت‌های مردم نسبت به این ویروس از مهم ترین دغدغه‌های متولیان سلامت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند کرونا تمام نشده و نگرانی‌ها همچنان وجود دارد، عنوان کرد: از مردم درخواست داریم پاسخگوی تماس مشاورهای مرکز بهداشت باشند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19008
اخبار مرتبط

نظرات شما