دانشجوی جهادگر قمی:

برخی از مشکلات کشور فقط به دست دانشجویان حل می شود/فلسفه روز دانشجو مبارزه با استکبار و سلطه گری است

دانشجوی جهادگر قمی با اشاره به اینکه فلسفه روز دانشجو مبارزه با ظلم ،استکبار و سلطه گری است گفت: برخی از مشکلات جامعه تنها با مطالبه گری دانشجویان حل می شود به همین خاطر دشمن به دنبال دستکاری افکار دانشجویان است.

زهرا عبدالمطلبی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهارداشت: دشمن همواره به دنبال دستکاری افکار دانشجویان است زیرا قطب فکری هر کشوری که یک قطب پیشرو است دانشجویان هستند تا جایی که برخی از مشکلات اجتماعی، سیاسی تنها به دست دانشجویان حل می شود و این روحیه آتش به اختیاری دانشجویان بعد از انقلاب به وجود آمده و همچنان حفظ شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاثیر گذار بودن دانشجویان در جامعه باعث می شود که دشمنان تلاش کنند تا روی افکار دانشجویان تاثیر بگذارند و آن ها را از مسیر اصلی یک دانشجو مطالبه گر علمی دور کنند.


دانشجوی جهادگر قمی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشجوها می توانند تاثیر ویژه روی افکار همدیگر و پیشرو بودن دانشگاه داشته باشند اگر دانشجو بتواند روحیه انقلابی و جهادی خودش را حفظ کند می تواند در همه عرصه ها مطالبه گری و گفتمان داشته باشد در چندسال اخیر مشاهده کردیم که بسیاری از مشکلات با مطالبه گری همین قشر دانشجو حل شده است.

 عبدالمطلبی خاطرنشان کرد: دشمنان بسیار تلاش میکنند که دانشجویان در برخی از موارد بخش منفی یک ماجرا باشند اما تاثیرات مثبت دانشجویان در کشور بسیار چشمگیر بوده و همواره غالب بوده است.

 وی عنوان کرد: دانشجوی تراز انقلابی به گفته رهبر معظم انقلاب دانشجویی است که ناامید نشود و تلاش کند که جامعه به سمت تمدن اسلامی پیش برود و در این چند سال اخیر مشاهده کردیم که دانشجویان در زمینه های علمی پیشرفت های زیادی کردند که امید است با این پیشرفت ها جامعه به سمت تمدن اصیل اسلامی که همان دغدغه رهبر معظم انقلاب است پیش برود.

 دانشجوی جهادگر قمی عنوان داشت: اوایل شیوع ویروس کرونا یک وحشت و ترس در میان برخی از اقشار جامعه به وجود آمد اما این قشر دانشجویان بود که وارد عرصه شدند و شروع به فعالیت های جهادی و مردمی کردند همین روحیه ها باعث شد که کنترل پیشگیری و آموزش در برابر این بیماری در جامعه گسترش پیدا کند دانشجویان در بحران کرونا به صورت داوطلبانه گروه‌های جهادی تشکیل می دادند و در عرصه های مختلف از جمله سلامت و کمک‌های مومنانه وارد عمل شدند.


عبدالمطلبی تصریح کرد: فلسفه روز دانشجو مبارزه با استکبار و زیر سلطه بودن است دانشجویان که در ۱۶ آذر به شهادت رسیدند در مقابل سلطه‌گری آمریکا بر حکومت پهلوی دست به اعتراض زدند در زمان پهلوی دانشجویان در خفقان بودند و حرکت ها و  جنبشی دانشجویان سرکوب می شد که همین نشان از عدم آزادی دانشجویان بود بعد از پیروزی انقلاب دانشجویان تشکل ها و جنبش‌های زیادی را راه اندازی کردند و به موفقیت های زیادی دست پیدا کردند که نشان از آزادی دانشجویان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

 وی بیان داشت:  در دوران پهلوی به این مسئله رسیده بودند که اگر دانشجویان در افکارو  فعالیت ها آزاد باشند جامعه را به سمت آگاهی پیش می‌برند و همین آگاهی باعث متزلزل شدن  سلطنت پهلوی و ظلم و ستم آنها  می شود.

دانشجوی جهادگر قمی ادامه داد: دانشجویان با توجه به اینکه از دل مردم هستند می توانند روی تک تک افراد جامعه تاثیر گذار باشند عملکرد دانشجویان در همه عرصه های کشور درخشنده بوده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/22386
اخبار مرتبط

نظرات شما