خاطرات مرموزترین چهره اطلاعاتی-امنیتی در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روزنامه کیهان برشی از کتاب خاطرات یعقوب نیمرودی، از مرموزترین چهره‌های اطلاعاتی-امنیتی نقش‌آفرین در تاریخ ایران را منتشر کرده است که در ادامه از نظر می‌گذرد.

اشاره:

«یعقوب نیمرودی» بی‌شک یکی از مرموزترین چهره‌های اطلاعاتی-امنیتی نقش‌آفرین در تاریخ ایران و حتی منطقه غرب آسیاست. خاستگاه خانوداگی او و پیشینه فعالیت‌هایش در شکل‌گیری نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و گسترش شبکه اطلاعاتی آن‌ها در ایران و سایر کشور‌های منطقه غرب آسیا گواه این ادعاست.

خاطرات مرموزترین چهره اطلاعاتی-امنیتی در تهران/ مأموریت «یعقوب نیمردی» در قلب ایران

«یعقوب نیمرودی» و «بنیامین نتانیاهو»

نیمرودی سال ۲۰۰۳ بخشی از خاطرات خود را در دو جلد تحت عنوان «امید و شکست» به زبان عبری در اراضی اشغالی منتشر کرد. فاصله «تهران» تا «تل‌آویو» چندان هم دور نبود و «دفتر پژوهش‌های کیهان» توانست‌اندکی پس از تصمیمش برای ترجمه این کتاب، با کمک مجاهدان جبهه مقاومت به نسخه‌ای از آن دست پیدا کند.

بخش زیادی از این کتاب توسط همکاران «دفتر پژوهش‌ها» از عبری به فارسی ترجمه شده و در آینده‌ای نزدیک در قالب کتاب منتشر خواهد شد. با این حال تصمیم گرفتیم به مناسبت ایام دهه فجر قسمتی از خاطرات «یعقوب نیمرودی» را که به مقطع پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد، منتشر کنیم. پیش از شروع این سلسله مطالب لازم است توجه خوانندگان را به نکات زیر جلب کنیم:

این کتاب تنها به زبان عبری منتشر شده و نسخه انگلیسی ندارد. بر این اساس صرفا برای افکار عمومی ساکنان اراضی اشغالی نوشته شده و به دنبال تأثیرگذاری بر آنهاست. با توجه به این نکته نیمرودی در سراسر کتاب سعی کرده اقدامات خود در خدمت به رژیم صهیونیستی را به شدت برجسته کند به امید اینکه از انتقادات نسبت به او و دوستانش در اراضی اشغالی کاسته شود.

آنچه می‌خوانید از دیدگاه یک صهیونیست متعصب و کارکشته امنیتی است. مسلما او بسیاری از وقایع را مسکوت گذاشته و یا ناقص بیان کرده است و روایتش در برخی رویداد‌های تاریخی کاملا منطبق با واقعیت نیست. با این حال همین خاطرات با تمام ملاحظاتش، حاوی نکات دست‌اول و نابی است که به پژوهشگران تاریخ معاصر کمک شایانی خواهد کرد.خاطرات مرموزترین چهره اطلاعاتی-امنیتی در تهران/ مأموریت «یعقوب نیمردی» در قلب ایران

 

 

 

خاطرات مرموزترین چهره اطلاعاتی-امنیتی در تهران/ مأموریت «یعقوب نیمردی» در قلب ایران

 

 

خاطرات مرموزترین چهره اطلاعاتی-امنیتی در تهران/ مأموریت «یعقوب نیمردی» در قلب ایران

 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24014
اخبار مرتبط

نظرات شما