چین: حمله آمریکا به افغانستان تنها به رنج مردم این کشور افزود

سخنگوی وزارت خارجه چین تجاوز بیست ساله آمریکا به افغانستان را نکوهش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: خروج ناگهانی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان وضع امنیتی را در این کشور پیچیده‌تر کرده است.

بر این اساس، ژائو لیجیان افزود: ۲۰ سال پیش ایالات متحده به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد، اما حاصل مبارزه با القاعده و طالبان تلفات سنگین غیرنظامیان بود که رنج‌های عمیقی را برای مردم افغانستان به همراه داشت.

او گفت: در ۲۰ سال گذشته حضور نیرو‌های آمریکایی موجب کشته شدن بیش از سی هزار غیرنظامی و شصت هزار مجروح و آواره شدن یازده میلیون نفر در افغانستانی شد. طی این سال‌ها آمریکا علیه مردم افغانستان جنایات زیادی مرتکب شده است.

این مقام چینی تصریح کرد: حال بعد از بیست سال اوضاع امنیتی در افغانستان هنوز پیچیده و وحشتناک بوده و مسئله تروریسم هنوز حل نشده است. اعلام ناگهانی آمریکا در مورد خروج کامل نیرو‌های خود از افغانستان مستقیماً موجب وخیم شدن اوضاع امنیتی شده است و نبود صلح و ثبات در افغانستان موجب شده امنیت مردم به شکل جدی با تهدید روبرو شود.

لیجیان در پایان گفت: ایالات متحده فقط آینده‌ای مملو از مشکلات و خطرات را برای مردم افغانستان بر جای گذاشته است. سربازان آمریکایی در افغانستان باید برای جلوگیری از هرج و مرج و ایجاد آشفتگی بیشتر با مسئولیت پذیری بیشتری خاک این کشور را ترک کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26990
اخبار مرتبط

نظرات شما