رویترز: ایران به دنبال تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد است

یک نشریه آمریکا به نقل از آژانس انرژی اتمی مدعی تولید اورانیوم از سوی ایران با ۲۰ درصد غنی‌سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خبرگزاری رویترز امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد مقامات تهران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در جریان قصد خود برای تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد قرار دادند.

«لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال نیز در پیامی توییتری مدعی شد: «از چند منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود مطلع شدم که آژانس انرژی اتمی در نظر دارد گزارشی درباره تولید اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد از سوی ایران به شورای حکام ارائه دهد.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران در نظر دارد اورانیوم ۲۰ درصد را در راکتور تحقیقاتی تهران مورد استفاده قرار دهد. 

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: «آژانس بین المللی انرژی اتمی از غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیم از سوی ایران خبر می دهد. در عوض آمریکا هم سیاست فشار حداکثری را پیش گرفته که سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور است.

او در ادامه افزود: «تنها راه بیرون آمدن سریع از این دور باطل از سرگیری مذاکرات بدون تعلل و احیای کامل برجام است.»

گفتنی است مقامات تهران براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر صیانت از حقوق ملت در برجام، اعلام کرده اند تا زمانی که طرف های غربی و به ویژه آمریکا به تمامی تعهداتش ذیل برجام عمل نکند، ایران به صورت گام به گام اقدام به کاهش تعهدات خود در این باره خواهد کرد. 

مقامات آمریکایی تلاش دارند موضوعاتی فراتر از برنامه هسته ای ایران را به توافق برجام اضافه کنند. برنامه موشکی، محور مقاومت در منطقه و نیز مسائل داخلی مانند حقوق بشر از جمله مواردی است که آمریکایی ها می خواهند با اعمال فشار به ایران تحمیل کنند. با این حال، مقامات تهران حاضر به پذیرش این موضوع نیستند. 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27301
اخبار مرتبط

نظرات شما