ستاری: شرکت‌های دانش‌بنیان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند

معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری گفت: با فعالیت ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان محصولات این شرکت‌ها به فروش رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سورنا ستاری، معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری در سفر یکروزه خود به قزوین در بازدید از پارک علم و فناوری قزوین گفت: توسعه یک تحول فرهنگی است و پایین دست آن می‌شود نرم افزار؛ لذا روح پژوهش مهم است و وقتی در مورد توسعه حرف می‌زنیم منظور فرهنگ توسعه است و باید بخش خصوصی، دولتی و مردم یک طرح را بخواهند تا عملیاتی بشود.


ستاری مطرح کرد: امروز برای توسعه به زیست بوم و اکوسیستم نیاز داریم و لازم است بخش خصوصی در فناوری مشارکت کند تا کار‌ها شتاب گیرد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان و صد‌ها شتابگر علمی داریم که بالای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فروش شرکت‌های دانش بنیان است و این افتخار می‌تواند عامل تحرک بیشتر در آینده باشد.

وی افزود: در آموزش و پژوهش سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و اگر اثار آن را در بودجه و اقتصاد کشور نبینیم حتماً یک جای کار ایراد دارد و با این همه مراکز پژوهشی نتوانیم یک لایننس درست کنیم کار‌ها ایراد دارد.

ستاری اظهار داشت: چالش ما در اکو سیستم است و محصول حاصل از سرمایه گذاری لذا باید دانست که در پژوهش و تولید محصول دولت نمی‌تواند ورود کند و واکسن و خودرو بسازد و قطعاً فقط دانشگاه قادربه حل مسئله نیست و باید مراکز رشد و نوآوری و فرهنگی داشته باشید که ارزش کار را بداند.

شایان ذکراست؛ مرکز نوآوری چشمه نور، صندوق پژوهش و فن آوری غیر دولتی، رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح پایلوت خط بازیافت پسماند‌های الکترونیک شرکت رینو و واگذاری اراضی پارک از پروژ‌هایی بود که توسط معاون رئیس جمهور رونمایی شد.

 


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27634
اخبار مرتبط

نظرات شما