عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه در گفتگو با قم فردا :

کارآفرینی محوراصلی زیربنای حرکت به سمت توسعه یافتگی است/رسانه ها زنجیره بین دولت و مردم هستند

عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه با اشاره به اینکه رسانه ها زنجیره وصل بین دولت و مردم هستند، گفت: کارآفرینی زیربنای کشورهایی است که به سمت توسعه یافتگی حرکت می کنند.

 حمید رضا عالمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره روز خبرنگار، اظهار داشت: در طول چندساله گذشته در کشور نسبت به دو طیف کم لطفی شده است.
وی ادامه داد: یکی از این طیف ها بخش فرهنگی و معلمین بوده است. این بخش خدوم و انسان ساز جامعه رها شده است و امروز جامعه برای این قضیه هزینه بسیاری پرداخت می کند.
مدیرعامل شرکت وگال با اشاره به اینکه بخش دوم هم رسانه، خبرنگار و روزنامه نگار است، گفت: اگر بخواهیم نگاه توسعه ای در جامعه داشته باشیم باید زنجیره توسعه را به خوبی ببینیم. بین دولت و مردم زنجیره رسانه است که آنها را با یکدیگر مرتبط می کند.
وی اضافه کرد: بایستی جایگاه رسانه و خبرنگار را در کشور نوین ببینیم.برای ایجاد توسعه و نگاه توسعه ای در کشور نیازمند رسانه هستیم بازوی این موضوع خبرنگاران هستند که باید به آنها اهمیت بدهیم.
کارآفرینی محوراصلی زیربنای حرکت به سمت توسعه یافتگی است
عالمی با اشاره به اینکه کارآفرینی زیربنای کشورهایی است که به سمت توسعه یافتگی حرکت می کنند، گفت: استراتژی توسعه در تمام ابعاد باید به صورت ویژه در نظر گرفته شود. امروز می بینیم که معادن را به صورت توناژی صادر می کنیم و مثقالی وارد می کنیم.
وی بیان داشت: برای توسعه کشور باید در اقتصاد نگاه کارآفرینی داشته باشیم.
عضو هیات مدیره شهرک‌ صنعتی شکوهیه با اشاره به اینکه مسئولین باید عملکرد خود را گزارش دهند، گفت:اگر بخواهیم توسعه داشته باشیم باید فرهنگ مطالبه داشته باشیم. بایستی فرهنگ توسعه با بالا بردن فرهنگ جامعه و توسعه اجتماعی ایجاد شود و در صورتی موفق خواهد بود که در جامعه مطالبه گری ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: امروز اگر جایگاه خبرنگار در جامعه به خوبی دیده نشود کشور ضربه خواهد خورد.متاسفانه در فرهنگ مدیران می بینیم که با خبرنگاران چگونه رفتار می کنند. بی احترامی به خبرنگار یعنی بی احترامی به جامعه است.
عالمی اضافه کرد: اگر امروز مدیری مورد نقد قرار نگیرد و کارآیی نداشته باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/28021
اخبار مرتبط

نظرات شما