سخنگوی حماس: مقاومت در قبال ادامه محاصره نوار غزه دست بسته نمی‌ماند

حازم قاسم تاکید کرد مقاومت در قبال ادامه محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی دست بسته نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، حازم قاسم سخنگوی حماس درباره ادامه یافتن محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد رژیم اشغالگر از طریق تشدید محاصره و بستن مرز‌ها خواستار مجازات خاستگاه مقاومت و طرفداران آن است که یکی از علت‌های پیروزی نبرد سیف القدس بودند.

او گفت: رژیم اشغالگر تلاش می‌کند نتایج نبرد شمشیر قدس را در همه سطوح و عرصه‌ها کم رنگ جلوه دهد.

حازم قاسم تاکید کرد: موضع ما درباره اینکه محاصره ظالمانه علیه غزه نمی‌تواند بیش از این ادامه یابد، واضح است. به رژیم اشغالگر اجازه نخواهیم داد در قبال مسائل حق از جمله بازسازی، ارسال امدادرسانی ها، لغو محاصره و ضمانت آزادی تردد افراد و کالاها، باج خواهی سیاسی کند.

او افزود: اگر رژیم اشغالگر به این محاصره ادامه دهد، تنشی واقعی در منطقه ایجاد خواهد شد و مقاومت در این خصوص موضع واضحی اتخاذ خواهد کرد، زیرا مقاومت در واکنش به مجازات جمعی ملت فلسطین و هواداران خود دست بسته باقی نخواهد ماند. بدون شک تداوم محاصره علیه نوار غزه به این شیوه، ممکن است هر لحظه به انفجار اوضاع منجر شود.

سخنگوی حماس گفت: مقاومت به صورت هماهنگ شده و گروهی به حرکت در خواهد آمد و طبق ارزیابی شرایط و خوانش میدانی در سطح سیاسی و عملیاتی، تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد و تماس و ارتباط با شماری از میانجیگران برای توقف این محاصره در جریان است.

حازم قاسم در پایان تاکید کرد حق ملت ما است که با عزت و کرامت زندگی کند و ما این حق را از اشغالگران پس خواهیم گرفت و بر سر این قضیه اصولی سازش نخواهیم کرد.

گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در آخرین اقدام خود علیه فلسطینیان نوار غزه، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و کمیسر عالی آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا)، مسدود شدن حمایت‌های مالی از این آژانس در نوار غزه را خواستار شد.

به گفته وزارت بهداشت نوار غزه، ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود گاز نیتروز به بخش بهداشت و درمان در نوار غزه، جان شمار زیادی از فلسطینیان را به خطر انداخته است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28154
اخبار مرتبط

نظرات شما