آمریکا: نگرانی‌های اسرائیل درباره ایران را درک می‌کنیم/مذاکرات هسته‌ای بهترین گزینه برای متوقف کردن ایران است

یک مقام آمریکایی گفت: مذاکرات دیپلماتیک بهترین گزینه برای عقب انداختن ایران از رسیدن به دستاورد‌های هسته‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از جروزالم پست، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود درباره نخستین دیدار جو بایدن با نفتالی بنت در جمع خبرنگاران گفت: از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، برنامه‌های هسته‌ای این کشور (ایران) به طرز چشمگیری از چارچوب خارج شده و هفته به هفته هم سرعت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایران دارای سانتریفیوژ‌ها و ذخایر اورانیوم و همچنین فناوری‌های پیشرفته‌ای در زمینه شکافت هسته‌ای است که برای ساخت بمب‌ هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. دولت آمریکا به شدت نگران فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، ولی در این دیدار بایدن درخواست نفتالی بنت مبنی بر توقف مذاکرات هسته‌ای را رد کرد.

این مقام ارشد آمریکایی بدون هیچ توضیح بیشتری افزود: اگر مذاکرات هسته‌ای ما را به هدف خودمان نرساند از گزینه‌های دیگری استفاده می‌کنیم. دیدار جو بایدن با نفتالی بنت فرصتی است تا تل آویو بار دیگر برای حفظ امنیت اسرائیل از آمریکا تضمین بخواهد. واشنگتن هم به هر شکل ممکن ضامن امنیت اسرائیل است و نگرانی‌های نخست وزیر را کاملاً درک می‌کند.

ملاقات جو بایدن با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی برگزار می‌شود که تنها ۵ روز تا پایان مهلت تعیین شده از سوی آمریکا برای خروج از افغانستان زمان باقی است. این مقام ارشد آمریکایی با اشاره به این موضوع اضافه کرد: پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان می‌تواند فرصتی برای واشنگتن باشد تا با آزاد شدن منابع و توجهات خود از این کشور همکاری نزدیکتری با شرکای منطقه‌ای خود از جمله اسرائیل داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در دولت بایدن به دنبال اهداف غیرقابل دسترسی نیستیم. ما یک مسیر ثابت را دنبال می‌کنیم و بر اهداف قابل دستیابی متمرکز هستیم. آنچه برای ما در اولویت است حمایت از شرکای منطقه‌ای از جمله اسرائیل است. ایران موضوع اصلی تمام بحث‌ها خواهد بود چرا که این کشور تهدیدی جدی برای اسرائیل است و ما ۱۰۰ درصد به امنیت اسرائیل پایبندیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما معتقدیم که سیاست فشار حداکثری نتوانست در مقابله با ایران کارساز باشد. سیاست ما برعکس این گزینه خواهد بود. ما تا به امروز هیچ تحریمی را لغو نکرده ایم، ولی هیچ کاری نیز تا به حال انجام نداده ایم. زیرا خیلی واضح است که رفع تحریم‌ها از طریق مذاکرات وین اتفاق خواهد افتاد. ما منتظریم تا ببینیم دولت جدید ایران بر سر میز مذاکره در وین باز می‌گردد یا خیر.

در ادامه دیدار‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات آمریکایی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با بنت گفت: آمریکا متعهد به تامین امنیت اسرائیل است و سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار به عنوان کمک نظامی و همچنین تقویت سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین در نظر گرفته است.

آستین ادامه داد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که گنبد آهنین می‌تواند از مراکز غیرنظامی اسرائیل در برابر حملات موشکی محافظت کند. 

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به درخواست مقامات رژیم صهیونیستی برای پرداخت بودجه اضطراری گفت: در حال بررسی با کنگره برای پرداخت ۱ میلیارد دلار بودجه اضطراری مورد درخواست اسرائیل هستیم. این بودجه شاید بتواند تا حدی امنیت اسرائیل را در منطقه تقویت کند.

لوید آستین با تکرار ادعا‌های خود در مورد ایران ادامه داد: ما از نزدیک و به دقت تمام فعالیت‌های ایران در منطقه را دنبال می‌کنیم. این کشور باید در قبال اقدامات تروریستی و تجاوزگرانه خود در خاورمیانه و در آب‌های بین المللی مانند حادثه‌ای که برای کشتی تجاری "مرسر استریت" افتاد پاسخگو باشد.

بنت هم در این دیدار با اشاره به سابقه رژیم صهیونیستی در همکاری‌های مشترک با آمریکا گفت: اسرائیل هیچ شریک قابل اعتمادتری از آمریکا ندارد. من اطمینان می‌دهم که واشنگتن هم هیچ دوست و شریک مطمئن‌تر و قدرشناستری از اسرائیل در منطقه نخواهد داشت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28344
اخبار مرتبط

نظرات شما