چین: باید مانع از تبدیل شدن افغانستان به کانون تروریسم شویم

وزارت خارجه چین از همکاری‌های بین المللی درباره افغانستان و جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به کانون تروریسم استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت پکن مایل است با جامعه بین المللی همکاری کند تا از تبدیل مجدد افغانستان به کانون تروریسم جلوگیری شود و طالبان نیز باید به تعهدات خود عمل کند.

ژائو لیجیان درباره حمله تروریستی اخیر در کابل گفت: پکن این حمله را محکوم می‌کند و با کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند ابراز همدردی می‌کند. چین با تروریسم به شدت مخالف است و آن را محکوم می‌کند و آماده همکاری با جامعه بین المللی برای مقابله مشترک با تهدید تروریسم و جلوگیری از تبدیل مجدد افغانستان به منبع تروریسم است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد ما متوجه شدیم که برخی گروه‌های تروریستی در دو دهه گذشته در افغانستان جمع شده و توسعه یافته اند و این تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و منطقه‌ای است.

همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان و تسلط گروه طالبان در این کشور، نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی در افغانستان افزایش یافته است. طالبان اعلام کرده است با خروج نظامیان آمریکایی کابینه دولت خود را معرفی خواهد کرد. سازمان ملل متحد و کشور‌های مختلف خواستار ایجاد دولت فراگیر و وحدت ملی در این کشور هستند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28376
اخبار مرتبط

نظرات شما