روسیه در خارج از جو فیلم داستانی می سازد

یک بازیگر روس به همراه یک کارگردان و تصویربردار برای ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از واشنگتن پست، روسیه برای اولین بار یک گروه فیلم سازی را برای ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا به ایستگاه بین‌المللی فضایی در ارتفاع ۳۵۴ کیلومتری از سطح زمین فرستاد.

در این ماموریت یک بازیگر روس به همراه یک تصویربردار و کارگردان و همچنین یک فضانورد به نام آنتوان شاکپلروف ظهر سه‌شنبه به وقت ایران توسط آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس و بوسیله موشک سایوز MS-۱۹ راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

بعد از ارسال اولین ماهواره، اولین سگ، اولین مرد و اولین زن به فضا در دوران شوروی سابق، ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا جدیدترین دستاورد فضایی روسیه در رقابت با آمریکا به شمار می‌رود.

پیش‌دستی روسیه در ساخت فیلم سینمایی در فضا در حالی صورت می‌گیرد که سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد تام کروز بازیگر سرشناس آمریکایی را برای ساخت یک فیلم به فضا اعزام کند.

صدا، دوربین، حرکت: روسیه در خارج از جو فیلم داستانی می سازد
تصویری از یولیا پرسلید بازیگر ۳۷ ساله روس که قرار است در اولین فیلم سینمایی در فضا در نقش یک جراح قلب ظاهر شود.

ساخت اولین فیلم داستانی بلند در فضا توسط روسیه

یولیا پرسلید، بازیگر و کلیم شیپنکو، کارگردان به منظور ساخت یک فیلم داستانی بلند به خارج از جو زمین رفتند. این دو نفر قرار است ۱۰ روز در ایستگاه فضایی بین المللی بمانند. شاکپلروف که خلبانی این پرواز را برعهده دارد؛ چهارمین پرواز فضایی خودش را تجربه می‌کند. پرسلید، به عنوان بخشی از آموزش هایش پیش از سفر به ایستگاه فضایی، سوار شدن به هواپیمای گرانش صفر را هم تجربه کرده است.

پرسلید در این فیلم که «چالش» نام دارد، نقشی پزشکی را ایفا می‌کند که به منظور نجات جان یک فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی رفته است. او با پشت سر گذاشتن تام کروز، لقب اولین بازیگر در فضا را از آن خودش می‌کند. سازمان فضایی ناسا سال گذشته اعلام کرد که مذاکراتی را با تام کروز برای فیلمبرداری در ایستگاه فضایی انجام داده اما از آن زمان تاکنون زمان بندی دقیقی برای انجام این سفر اعلام نشده است.

موشک روسی

پرسیلد و شیپنکو طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۶ اکتبر با موشک سایوز دیگری به زمین بر می‌گردند و ساعتی پس از نیمه شب در قزاقستان فرود می‌آیند. شاکپلروف در ایستگاه فضایی می‌ماند تا ماموریتی شش ماهه را به پایان برساند. اولگ نوویتسکی یکی دیگر از فضانوردان ایستگاه فضایی همزمان با بازگشت این بازیگر و کارگردان به زمین با آنها بر می‌گردد.

دو فضانورد ناسا به نام‌های مارک وندهی و پتر دوبروف که با نوویتسکی به فضا رفته بودند صندلی هایشان را برای بازگشت به زمین در اختیار این بازیگر و کارگردان قرار می‌دهند. این دو فضانورد نیز در ماه مارس و پس از گذراندن یک سال در فضا بودن به زمین باز خواهند گشت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29051
اخبار مرتبط

نظرات شما