حاکمان افغانستان پاسخگو و پیگیر حادثه قندوز باشند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با صدور پیامی به مناسبت حادثه تروریستی مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز افغانستان آورده است: بی‌تردید در همه ویرانی‌های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی، مستکبران عالم و گروه‌های افراطی سهیم‌اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است: فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز مایه خشم حوزه‌های علمیه و مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه آن کشور سرافراز و مقاوم و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت گفته، مصرانه از مسؤلان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون آن و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

پیام حاکیست: بی تردید در همه ویرانی‌های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی، مستکبران عالم و گروه‌های افراطی سهیم‌اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.

پیام می‌افزاید: همه این مصائب و چالش‌های این کشور نشان دهنده ضرورت شکل‌گیری دولت فراگیر و با مشارکت همه مردم و اقوام و مذاهب و جریان‌های اصیل سیاسی و مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان براساس اسلام و عدالت و آزادی و پیشرفت است.

در پایان آمده است: به روان پاک همه شهدای امت اسلام و محور مقاومت و شهدای این حادثه و رویدادهای تروریستی درود می‌فرستیم و سلامت آسیب دیدگان و عزت و سربلندی امت اسلامی و کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستارم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29070
اخبار مرتبط

نظرات شما