قم فردا گزارش می‌دهد؛

رویدادهای تولید محتوی دیجیتال؛ فرصتی بی‌نظیر برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان

رویدادهای تولید محتوی دیجیتال؛ فرصتی بی‌نظیر برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوان است که در چند سالی که از برگزاری رویداد سراسری بسیج می‌گذرد این مهم به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در حالی از 12 آبان‌ماه تا 14 آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار شد که خلأ برنامه‌های این‌چنینی به‌خوبی در کشور احساس می‌شود.
برنامه‌هایی که موجب می‌شود گروه‌ها و فعالان جوان این عرصه در کنار هم قرار بگیرند و با هم‌افزایی در مسیری قدم بردارند که نیاز کنونی کشور است.
در واقع فضای مجازی امروزه به یکی از اهرم‌های قدرت در هر کشوری تبدیل شده است، ساماندهی افکارعمومی و شناسایی روحیات و رفتارهای انسان‌ها در تمام کره خاکی توسط فضای مجازی مهیا شده است.
در این میان کشورهایی مانند آمریکا توانسته‌اند با سرمایه‌گذاری هنگفت در این زمینه شبکه‌های اجتماعی که در واقع شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آن‌ها به شمار می‌روند در جهان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
هرچند که کشورهایی مانند چین و ژاپن توانسته‌اند برنامه‌های مناسب بومی خود را در کشورشان راه‌اندازی کنند که می‌توانند الگویی برای کشور ما نیز باشند اما با این اوصاف بازهم استعمارگرانی مانند آمریکا در این فضا یکه‌تازی می‌کنند.
قطع این وابستگی و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان در این زمینه نیازمند شناسایی، آموزش، تربیت و حمایت از استعدادهای جوان است.
از همین رو می‌توان برگزاری رویدادهای دیجیتال را یکی از فرصت‌های بی‌نظیری دانست که می‌توان با برگزاری آن به کشف استعدادها و نخبگان این عرصه امیدوار بود.
در این میان به‌عنوان نمونه و مثال به برگزاری سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج قم اشاره کرد که خود این رویداد موجب هم‌افزایی و همچنین شناسایی افراد فعال در این عرصه شد تا جایی که برخی از نهادها و سازمان‌ها پیشنهادهای همکاری نیز در این زمینه ارائه دادند.
درخواست معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از فعالان عرصه فضای برای تولید دو برنامه دیجیتال شهروندی
مسعود طبیبی در مراسم اختتامیه سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج قم با اشاره به اهمیت ورود جوانان به عرصه تولید محتوی فضای مجازی اظهار داشت: مایه خرسندی و دلگرمی است که شاهد هستیم جوانان قمی با شور و شوق امروز در این رویداد مهم شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: واقعاً جای چنین برنامه‌هایی که در سطح قم خالی است و باید هرسال برنامه‌های مختلفی در این حوزه برگزار شود.
طبیبی به ظرفیت‌های شهر قم اشاره کرد و بیان داشت: شهر قم یک شهر مسافرپذیر از همه کشورها است و در این زمینه نیاز داریم که ناوگان تاکسیرانی ما متحول شود.
وی افزود: باید ناوگان تاکسیرانی به‌صورت آنلاین و دیجیتال اطلاعات فرهنگی و تاریخی را به مسافران و توریست‌ها بدهد که در این حوزه نیازمند فعالان عرصه فضای مجازی هستیم تا با ساخت یک رسانه و برنامه دیجیتال به مسافران تاکسی‌ها اطلاعات بدهد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شهروندانی داریم که در طول سال‌ها به آن‌ها کم‌توجه کردیم که یکی از این گروه‌ها نابینایان هستند که باید خدمات به آن‌ها بدهیم در این عرصه هم نیازمند کمک گروه‌های فضای مجازی هستیم تا تولید یک برنامه دیجیتال صوتی تردد در شهر و مکان‌های عمومی را برای این دسته افراد راحت‌تر کنیم.

در خواست مدیر کل کانون پرورش فکری قم از فعالان فضای مجازی برای تولید محتوی برای کودکان و نوجوانان
 حامد حجتی مدیر کل کانون پرورش فکری قم نیز در مراسم اختتامیه سومین مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج قم با اشاره به اهمیت برگزاری این رویدادها اظهار داشت: این برنامه ها موجب شناسایی استعدادها و خلاقیت های جوانان این مرز و بوم می شود.
وی ادامه داد: از همه فعالان این عرصه تقاضا دارم در راستای تولید محتوی برای کودکان و نوجوانان پیش‌قدم شوند.
حجتی افزود: در صورت ارائه طرح و محتوی مناسب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم آماده همکاری در این زمینه است.

در واقع باید گفت این رویدادها علاوه بر هم‌افزایی و تولید محتوی می‌تواند به‌مانند سکوی پرتابی برای فعالان این عرصه باشد.

گزارش از سیده زهرا موسوی
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29564
اخبار مرتبط

نظرات شما