کارشناس مسائل سیاسی:

اقتدار دولت عامل درخواست کشورها برای ارتباط با ایران است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اقتدار دولت عامل درخواست کشورها برای ارتباط با ایران است گفت: اولین خروجی اقتدار دولت رئیسی در پیوستن ایران به پیمان شانگهای چین مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار هم فردا اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون تجربه نشان داده که در ایران هر زمان امکانات بهره بردیم موفق بودیم یکی از آن‌ها همت درون اقتدار در بیرون است .

وی ادامه داد:  صرف ابراز اقتدار هم در عرصه بین‌الملل نقش‌آفرینی نیست اگر کشورهای بیگانه و از جمله دشمنان بدانند که فریاد ما تو خالی است برای فریاد ما وقعی نمی‌نهند اما اگر متوجه   شوند که فریاد ما در خصوص اقتدار پشتوانه اجرایی دارد وقتی این دو باهم جمع شود کشورهای بیگانه چه تاجر باشند و حساب کتاب زود زیان را داشته باشند با ما کنار می آید و اگر شرور و دشمن هم باشد شرارت خودشان را کم می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت : در دولت رئیسی هردوی این اتفاق افتاده است یعنی دولت باور کرده است که ملت می‌توانند، زیرا همواره اقتدار مربوط به دولت نیست و ملت هم موضوعیت دارد منظور از ملت همه توانمندی‌های داخل نظام است از بالاترین شخصیت که رهبری است تا بدنه اجتماعی که و رئیس جمهور و قوای سه گناه و  مردم فعال و ایثارگر هستند و همه این‌ها ظرفیت‌های درون نظام ما هستند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد:  ما می توانیم ملت تاثیرگذار، از قبل وجود داشت اما دولت قبلی آن را قبول نداشت و آن را به کار نمی گرفت آن را در مسیر قرار نمی‌داد همه این‌ها در عمل برای کشورهای خارجی چه دوست و چه دشمن عیان و روشن بود پس طبیعتاً  این کشورها باور نداشتند ما می توانیم مردم ملی ایران به منصه ظهور خواهد رسید اما در دولت فعلی اتفاقی افتاد که مردم مشارکت داده شدند و در اوج کرونا مردم در انتخابات شرکت کردند تا در بحث واکسیناسیون که دولت خوب عمل کرد تا حضور مسئولان در میان مردم این مسائل نشان داد که مردم می‌توانند در صحنه حضور داشته باشند و تأثیرگذار باشد .

غفاری فرد تأکید کرد:  کشورهای خارجی قابلیت های ملی ما را هم در عرصه نظامی صد درصد و در عرصه پزشکی در عرصه صنعت نفت مشاهده کردند پس به تعبیر فلسفی مقتضی موجود است و مانع هم که خود دولت سد راه بود رفت و دولت جدید روی کار آمد که خودش را خادمِ ملت می دانست در عرصه‌های بین‌المللی نیز مشاهده شد و  به همین دلیل کشورهای دیگر نسبت به برقراری روابط دیپلماتیک با ایران باورپذیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: اولین خروجی اقتدار دولت رئیسی در پیوستن ایران به پیمان شانگهای چین مشاهده می شود که ایران در هشت سال گذشته پشت درب های بسته پیوستن به پیمان شانگهای بود در مرحله بعدی در تولید و واردات واکسن کردند به صورت جدی دولت وارد میدان شد و نتایج عملی آن را در کاهش مرگ و میر مبتلایان به کرونا مشاهده می کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: دوستان کشور ایران که البته منظور از دوست هم مرام نیست بلکه کشورهایی که روابط اقتصادی و روابط استراتژیک و راهبردی با ایران داشته‌اند در دولت جدید همراهی بیشتری با ما می کنند و از طرفی دشمنان ملت ایران متوجه شدند که این دولت دولتی نیست  که بخواهند آن تحقیر کنند البته این کشورها دست از دشمنی خود برنمی دارند اما متوجه می‌شوند که نمی‌توانند زیاده‌خواهی داشته باشند علیه ایران گزافه‌گویی کنند و تحریم‌های ظالمانه وضع کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همت دولت و همراهی ملت کشورهای دوست را به امیدواری برای استمرار و بقا و تقویت رابطه و دشمنان را مأیوس از فشار حداکثری و گرفتن باج نموده است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/29644
اخبار مرتبط

نظرات شما