مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم:

توانمندسازی جامعه، هدف سازمان فنی و حرفه ای است/ 45درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به فنی حرفه ای برای آموزش مهارت مراجعه می کنند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت ما توانمند سازی جامعه هدف با اراده آموزش های مناسب است، گفت: 45درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به فنی حرفه ای برای آموزش مهارت مراجعه می کنند.

محمود تقی پور در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای وظیفه و رسالت ارائه آموزش های غیر رسمی مهارتی به جوامع هدف را دارد، اظهار داشت: یکی از اقدامات این سازمان کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: تفاهمنامه ای سه جانبه در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ما بین سازمان فنی و حرفه ای کشور، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و معاون وزیر امضا شده است.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با  اشاره به اینکه وظیفه و رسالت ما توانمند سازی جامعه هدف با اراده آموزش های مناسب است، گفت: کار زمانی خوب پیش می رود که دستگاه ها در کنار هم و باهم فعالیت کنند.
وی بیان داشت: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان چند محله شناسایی شد و با پایش های انجام گرفته خانواده های هدف انتخاب شدند.
تقی پور با اشاره به اینکه پایش هایی در این مناطق صورت گرفت، خاطرنشان کرد:بر اساس این پایش ها و بر اساس نیاز این مناطق و ظرفیت  سازمان فنی و حرفه ای استان آموزش های مورد نیاز ارائه شد.
وی ابراز داشت: تاکنون 139نفر از 280 نفری که انتخاب شدند آموزش های لازم را دیده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با اشاره به آموزش های فنی و حرفه ای، گفت:  آموزش های قالی بافی، گوهر تراش،کاربران گیاهان دارویی،دوزنده چادر و مقنعه، صنایع پوشاک وبرخی از آموزش های دیگر ارائه شده است و تا پایان سال هم آموزش هایی مانند تولید میوه های خشک و دوخت سرویس آشپزخانه برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد:  با توجه به شرایط کرونایی که بیشتر فعالیت ها متوقف شده است ، سازمان فنی و حرفه ای هم نتوانسته است در بیشتر فصول سال دوره های خود را برگزار کند.
تقی پور با اشاره به اینکه بازاریابی و بستر فروش محصولات از مراحل مهم یک شغل است، گفت: 200آموزشگاه ها در رشته های مختلفی در سطح استان داریم  و در پادگان ها، زندان ها، مدارس و.... برای آموزش مهارت های مختلف حاضر می شویم.
وی در خاتم افزود: 45درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به فنی حرفه ای برای آموزش مهارت مراجعه می کنند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29745
اخبار مرتبط

نظرات شما