استاندار قم:

بنیاد شهید از ظرفیت حوزه علمیه در بستر جهاد و شهادت استفاده کند/ در مسیر خدمت دهی به ایثارگران مشکلاتی وجود دارد

استاندار قم بااشاره به اینکه در مسیر خدمت دهی به ایثارگران مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود، گفت: بنیاد شهید می تواند از ظرفیت حوزه در بستر جهاد و شهادت استفاده کند که این مستلزم ارتباط بیشتر با حوزه علمیه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد تقی شاهچراغی عصر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم  که در سالن جلسات استانداری با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب در بیانات خود فرموده اند استان قم سرآمد شهادت وایثارگری است و این در طول تاریخ قبل از انقلاب هم بوده است.قم خواستگاه انقلاب است.
وی ادامه داد: قم جایگاه ویژه ای دارد و اینجا مرکز آرزوهای همه افراد آزاده است و در زمان ظهور هم بخشی از یاران امام زمان(عج) از این جا هستند.
استاندار قم با اشاره به اینکه قم به واسطه ویژگی های دینی و فرهنگی مورد عنایت مردم متدین کشور هم می باشد، گفت: در استان قم افراد بسیاری تحت حمایت بنیاد شهید هستند و حتی قسمتی از افرادی که به قم مهاجرت کرده اند هم تحت حمایت بنیاد شهید است.
وی خاطرنشان کرد: عمده این جمعیت به جهت سطح زندگی متوسط به پایین هستند. این افراد مشکلات فراوانی دارند و لذا به واسطه قانون و وظایفی که بنیاد شهید برعهده دارند این وظیفه سنگین تر است.
شاهچراغی با اشاره به برخی ویژگی های استان، گفت: اولین کنگره استانی شهدا در کشور در قم برگزار شد و بعد از آن  در استان های دیگر کشور برگزار شد و با تدبیر حضرت آقا این مسله رشد و توسعه بیشتری پیدا کرد و حضرت آقا به جهت اهمیت این برنامه برای این کنگره ها پیام می دهند.
وی اضافه کرد: آبان ماه سال آینده کنگره 6090شهید استان قم برگزار خواهد شد. از تمامی کشورهای در قم شهید وجود دارد. که این از ویژگی های دیگر استان است.
استاندار قم با اشاره به دیگر ویژگی استان مبنی بر شهدای روحانی استان ، بیان داشت: وجود شهدای روحانی در استان از دیگر ویژگی های استان است و در این حوزه باید برای قم برنامه و کنگره بین المللی برگزار شود.
وی عنوان داشت: توجه مردم استان به موضوع ایثار و شهادت همیشه جاری بوده است و در این زمینه فعالیت های بسیاری صورت می گیرد.
شاهچراغی با اشاره به اینکه در مسیر خدمت دهی به ایثارگران مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود، افزود: ارتباط با خانواده شهدا و رسیدگی به جانبازان دارای برکات اخروی و دنیوی فراوانی است.
وی گفت: قم همانطور که مرکز دین و مذهب شیعه است یک مرکز ثقلی برای حوزه ایثار و شهادت است .
استاندار قم با اشاره به اینکه امیدواریم ارتباط بنیاد شهید با حوزه بیشتر شود، گفت: طلبه هایی که به هیچ جا وابسته نیستند در حوزه جهاد و شهادت در حال فعالیت هستند که بنیاد شهید می تواند از ظرفیت آنها استفاده کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30196
اخبار مرتبط

نظرات شما