سرقت وسایل سرویس های بهداشتی عمومی+تصاویر

سرقت وسایل سرویس های بهداشتی عمومی متاسفانه تبدیل یک دردسر بزرگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرقت وسایل سرویس های بهداشتی عمومی تقریبا یک مسئله فراگیر در دنیا است و سرقت شیرآلات، صابون، مایع دستشویی ، دستمال کاغذی درب و پنجره سرویس های بهداشتی عمومی مورد هدف سارقان قرار می گیرد.

متاسفانه این پدیده در قم نیز مشاهده می شود در برخی از کشورها برای جلوگیری از این سرقت ها از دوربین استفاده می کنند، به علت افزایش سرقت دستمال کاغذی در سرویس‌های بهداشتی عمومی پارکی در چین، مقامات این پارک را بر آن داشت تا از دوربین‌های شناسایی چهره استفاده کنند.

 اما با توجه به مسائل فرهنگی این روش در ایران قابلیت اجرایی ندارد و همین امر باعث شده در برخب از سرویس های بهداشتی عمومی نگهبان تعیین شود، اما امکان این وجود ندارد که برای همه سرویس های بهداشتی عمومی نگهبان مشخص کرد و این باعث شده که سارقین از این مسئله سو استفاده کنند.

با وجود رشد عمرانی و زیباسازی شهر قم طی سالهای اخیر، این شهر زیاراتی و مسافرپذیر همچنان با کمبود یکی از نیازهای اولیه بشر یعنی سرویس‌های بهداشتی مواجه است و همین سرویس های بهداشتی موجود داخل شهر و ورودی های شهر هم مورد سرقت قرار می گیرند.

سارقان که اغلب معتاد هستند گاهی دستشویی های عمومی را برای تزریق و استعمال موادمخدر اشغال می کنند و شیرآلات، پلاستیک و آهن های این سرویس ها را به سرقت می برند.

پیش از کرونا طبق آمار اعلام شده از سوی مسوولان حاکی از این بود که قم سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و زائر ایرانی و یک میلیون زائر خارجی داشت و بعد از دوسال که واکسیناسیون به صورت فراگیر انجام شده پیش بینی می شود که مسافران و زائران زیادی به قم خواهند آمد، و کمبود و یا عدم کارایی سرویس های بهداشتی به علت سرقت بیشتر احساس خواهد شد.

روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید با ایام شعبان مصادف شده و زائران و مسافران زیادی قم را مقصد سفر خود انتخاب می کنند به همین خاطر مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران شاهد حضور این زائران خواهد بود.

سرویس های بهداشتی نصب شده در بلوره پیامبر اعظم بارها مورد سرقت سارقان و معتادان قرار گرفته تصاویر فوق آخرین وضعیت سرویس های بهداشتی این بلوار است و به نظر باید تصمیم اساسی در این خصوص گرفته شود.

انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/31990
اخبار مرتبط

نظرات شما