بحران اوکراین نباید توجه جهان از یمن را منحرف کند

رئیس هیئت بین‌المللی صلیب سرخ در صنعاء هشدار داد که جهان نباید یمن و دیگر کشور‌های جنگ زده را در پی بحران انسانی کنونی در کی‌یف به فراموشی بسپارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کاترینا ریتز در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: «با ادامه درگیری خشونت‌آمیز بین دولت یمن و جناح مخالف، این کشور همچنان به شدت نیازمند کمک است. وظیفه ما این است که به طور مساوی به نیاز‌ها پاسخ و بهترین کار را انجام دهیم. اکنون اوکراین، یمن، سوریه، عراق و کنگو به کمک احتیاج دارند. باید اوکراین را به همه بحران‌ها اضافه کنیم، اما نباید موضوعات را جابجا کنیم.»

بر اساس گزارش‌های کارشناسان و رسانه ها، یمن، فقیرترین کشور خاورمیانه، در آستانه قحطی قرار گرفته است و این بحران ممکن است با اختلالات زنجیره تامین به دلیل درگیری‌های نظامی در اوکراین تشدید شود. بر اساس این گزارش، یمن حدود ۴۰ درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین تامین می‌کند.

آژانس غذای سازمان ملل در اواخر ماه گذشته گزارش داد که ۱۳ میلیون نفر در یمن در نتیجه درگیری‌های طولانی مدت در این کشور از گرسنگی رنج می‌برند.

درگیری‌ها در یمن از سال ۲۰۱۴ شدت گرفت. بر اساس برآورد رسانه ها، بیش از ۱۵۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده اند. صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز در جدیدترین گزارش خود از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ کودک یمنی از زمان اوج گرفتن تنش‌ها از هفت سال پیش تاکنون خبر داد و  اعلام کرد تنها ۴۷ کودک در ماه‌های ژانویه و فوریه در پی تشدید جنگ یمن کشته یا معلول شدند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32166
اخبار مرتبط

نظرات شما