گفتگوی قم فردا با مدیر اولین شرکت بازی ساز دانش بنیان در کشور:

دولت باید بسترهای ویژه بازی سازی در کشور را فراهم کند/صنعت بازی سازی ، صنعتی پردرآمد و ارز آور برای کشور

مدیرعامل شرکت بازی ساز رسانه‌گستر بِنیسی با اشاره به اینکه صنعت بازی سازی ، صنعتی پردرآمد، ارز آور و اشتغال آفرین برای کشور است، گفت: دولت باید بسترهای ویژه بازی سازی در کشور را فراهم و از این صنعت حمایت ویژه ای داشته باشد.

 حجت‌الاسلام حبیب داستانی بنیسی، «مدیرعامل شرکت رسانه‌گستر بِنیسی» در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک سال نو با اشاره به شعار سال و راه های تحقق آن در صنعت بازی سازی، اظهار داشت: بازی سازی دیجیتالی یک میان رشته مفصل است که از رشته های مختلف علوم انسانی ، علوم اسلامی و علوم فنی و هنر تشکیل شده است.
وی ادامه داد: مباحث مختلفی از عرصه ارتباطات، فناوری و رسانه در بازی سازی نقش ایفا می کنند که اگر زیست بوم بازی سازی فعال شود بخش های مختلفی از رشته های مختلف در کشور فعال می شود.
این بازی ساز مطرح کشوری افزود:  وقتی از میان رشته صحبت می شود یعنی اینکه برای تولید یک بازی ما نیازمند افراد مختلف با علوم  و هنر های مختلف هستیم که همین مسئله باعث اشتغال زایی در کشور می شود.
وی ابراز داشت: رکن اصلی بازی سازی دیجیتالی تولید است یعنی یک بازی در ابتدا باید تولید شود و در ادامه تبلیغ و ... انجام شود. برای تولید یک بازی خوب نیازمند نیروهای مختلف چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم هستیم.  به عنوان مثال اگر بخواهیم یک بازی را تولید کنیم باید در ابتدا یک بازی نامه تهیه شود که این موضوع توسط افراد داستان نویس و روانشناس و جامعه شناس انجام می شود که این تخصص ها در رشته های علوم انسانی است.
حجت الاسلام داستانی بنیسی ادامه داد: در بخش طراحی های گرافیکی به هنرمندان مختلفی که طراحی کار کرده اند نیازمند هستیم . در بخش های دیگری فنی هم مانند برنامه نویسی ، هوش مصنوعی و... هم از افرادی که در شاخه نرم افزار، IT و کامپیوتر کار کرده اند باید استفاده شود. در نتیجه یک جمع کثیری از افراد در رشته های مختلف باید در ساخت یک بازی استفاده شود که درآمدزایی برای این افراد خواهد داشت.
اشتغال آفرینی فراوان با صنعت بازی سازی
وی خاطرنشان کرد: اگر کشور ما در سال و قرن جدید روی صنعت بازی سازی تمرکز کند ما شاهد یک اشتغال آفرینی فراوان در رشته های مختلف حال چه مستقیم و غیر مستقیم خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت رسانه‌گستر بِنیسی ادامه داد: در بحث دانش بنیان هم باید گفت که در حال حاضر ما بیش از 10شرکت دانش بنیان داریم که در عرصه بازی سازی فعالیت می کنند که شرکت ما هم اولین شرکت دانش بنیان ثبت شده در کشور می باشد.
وی تاکید کرد: امروز صنعت بازی سازی قدرت اشتغال آفرینی در کشور را دارد و شرکت های مختلف دانش بنیان در صنعت گیم هم در کشور فعال هستند.
نقدینگی اولیه شرکت های بازی ساز تامین شود
حجت الاسلام بنیسی تصریح کرد: وقتی این ظرفیت وجود دارد ما به یک انگیزه ساز و پشتیبان نیاز داریم که این اتفاق رخ دهد. برای این مسئله در ابتدا باید مسئولین کشور بر روی این صنعت سرمایه گذاری کنند. شرکت های بازی ساز نیازمند تامین نقدینگی اولیه هستند نه به صورت تسهیلات بلکه به صورت سفارش های مستقیم به شرکت های بازی ساز؛ در رشته بازی سازی بیشتر هزینه ها صرف نیروی انسانی یعنی همان اشتغال آفرینی می شود.
وی گفت: پس دولت یا معاونت علمی و یا صندوق نوآوری و شکوفایی اگر تسهیلاتی را بدهد خوب است اما بازگشت پول شاید به طول بیانجامد و این شرکت ها متضرر شوند پس این صنعت در ابتدا نیازمند یک نقدینگی بدون بازگشت مانند سفارش ساخت یک بازی هستند.
این فعال عرصه بازی سازی ادامه داد: دوم امکانات مختلفی برای تبلیغ و اطلاع رسانی مهیا شود وقتی این بازی ها دیده شود دانلود می شود وفروش می رود و بعد از چند سال شرکت های توانمند می شوند و می تواند روی پای خود بایستند .
هرروز صنعت بازی سازی پراهمیت تر می شود
وی افزود: البته صنعت بازی سازی به قدری اهمیت دارد که هرچه جلوتر می رویم نیازمندی مراکز ، نهادها و ادارات به تولید بازی بیشتر می شود در نتیجه ما امیدواریم در آینده شاهد سفارش های بیشتری از سوی نهاد ها به شرکت های بازی سازی باشیم.
مدیرعامل شرکت رسانه‌گستر بِنیسی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به اینکه در غرب صنعت بازی سازی یکی از پردرآمدترین صنعت های جهانی محسوب می شود و افراد بسیار زیادی با هیجان و خوشحالی در این رشته فعالیت می کنند در ایران هم شاهد توجه بیشتر از سوی مسئولین و فعال شدن بیشتر صنعت گیم سازی باشیم.
وی عنوان کرد: ما هم اعلام می کنیم اگر نهادها و مراکز و افراد مختلف آمادگی داشته باشند در این رشته ها سفارش کار دهند و سرمایه گذاری کنند شرکت رسانه گستر سفارش ها را می پذیرد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/32481
اخبار مرتبط

نظرات شما