معاون فرهنگی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری:

دین و قرآن اقوام مختلف ایرانی را کنار هم نگه داشته است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دین و قرآن در جامعه ایران مانند سیمان ساختمان است دین و قرآن اقوام مختلف ایرانی را کنار هم نگه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، عصر دیروز کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: هماهنگی هایی که مقامات کشوری داشتند بعد از چند سال موضوعات فرهنگی و اجتماعی دچار آسیب شده بودند در دستور کار قرار گرفت امیدواریم که با تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و بهار دانشگاه‌ها اتفاق مبارکی در دانشگاه رخ دهد.

وی بیان داشت: به علت محدودیت های به وجود آمده دانشگاه ها از بسیاری از فعالیتهای حضوری دور شده بودند بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را از دست داده بودند یا به صورت خاموش و یا منقطع انجام می دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد : متاسفانه در گذشته مدیران حوزه فرهنگی بخشی از بودجه های فرهنگی را در دیگر بخش ها هزینه می کردند که این کار اشتباهی بود،  با روی کار آمدن دولت جدید و گشایش هایی که در حوزه کرونا صورت گرفت و دانشگاه ها به سمت بازگشایی رفتند فعالیت های فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

کلانتری افزود:  تامین برخی از نیاز های پایه ای باید انجام شود که وزیر علوم با ابلاغیه ای به دانشگاه ها اعلام کردند که دانشگاه‌ها ۳ درصد از بودجه های خود را به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، علمی در حوزه دانشگاه ها تخصیص دهند یکی از مشکلات اساسی در دانشگاه این بود که ردیف مشخصی برای هزینه در فعالیت‌های فرهنگی وجود نداشت امیدوار هستیم که در سالهای آتی این اتفاق رخ دهد و در لایحه دولت بودجه فرهنگی استقلال داشته باشد.

وی عنوان داشت: دانشگاه ها در انتقال فرهنگ و آداب دانشجویی دچار توقف شده بود و باید جامعه پذیری در دانشگاه به شکل مناسب خود بازگردد قرآن در کشور ما سیمان جامعه ایران است دین و قرآن اقوام مختلف را در ایران کنار هم نگه داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد:  دانشگاه هم باید از ظرفیت های قرآن و عترت استفاده کند ، البته کارهای خوبی انجام شده اما ابتدای کار است باید فعالیت های قرآنی گستره و عمق بیشتری پیدا کنند و در محدوده فضای دانشگاه‌ها تسری پیدا کنند توسعه که در حوزه های عالی و در دانشگاه صورت می‌گیرد با مفاهیم قرآن و عترت عمیق‌تر می‌شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/32763
اخبار مرتبط

نظرات شما