درخواست پارلمان عراق از الکاظمی برای افشای نتایج تحقیقات درباره ترور سرداران مقاومت

پارلمان عراق از نخست وزیر این کشور خواست نتایج تحقیقات درباره ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را فاش کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، الموسوی، یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور خواست تا هرچه سریعتر نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور شهید سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ایران و شهید ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی را فاش کند.

احمد الموسوی در گفتگو با العهد نیوز گفت: «تاخیر در افشای این گزارش تعجب آور است. الکاظمی موظف است نتایج تحقیقات مربوط به پرونده ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها را به صورت علنی منتشر کند.»

او در انتها تاکید کرد عاملان دخیل در این جنایت باید بدون معطلی به پارلمان معرفی شوند و دولت موقت موظف است گزارش خود را درباره اینکه چه کسانی در جنایت فرودگاه بغداد نقش داشته‌اند، اعلام کند.

این در حالی است که تا کنون چندین نشست بین کمیته قضایی مشترک ایران و عراق، ادر خصوص پرونده ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی برگزار شده است. در این جلسات بر لزوم ادامه جلسات مشترک و تبادل اسناد و مدارک برای پیگرد و مجازات اجراکنندگان و عوامل دخیل در جنایت تاکید شده است.

نظامیان تروریست آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از یاران ایشان از‌جمله ابو مهدی المهندس، فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی شد ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34367
اخبار مرتبط

نظرات شما