رییس کنگره ملی شهدای قم :

سمفونی شهدای قم اجرا می شود

رییس کنگره ملی شهدای قم از اجرای شعر سمفونی شهدای قم با عنوان خط شکنان خبر داد و گفت: فعالیت های فرهنگی جانبی نیز در کنگره ملی شهدای قم  از جمله ساخت ۶۰ مستند در حال انجام است ،  حدود ۵۰  عنوان کتاب توسط انتشارات جمکران برای صنوف مختلف در حال چاپ و تدوین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اکبر خوشگفتار مقدم رییس کنگره ملی شهدای قم در نشست خبری اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام که پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی برگزار شد اظهار داشت: فعالیت های کنگره ملی شهدا با سرعت در حال انجام است و به اجلاسیه پایانی نزدیکی می شویم که پیش از اجلاسیه نهایی که در آبان ماه و شب شهادت شهید زین الدین برگزار می شود  ۷ اجلاسیه برگزار می شود.

وی گفت:  اولین آن اجلاسیه  شهدای جهان اسلام است که چهارشنبه ۲۰ مهر برگزار می شود اجلاسیه های  بانوان شهیده ، اجلاسیه شهدای فراجا، اجلاسیه شهدای ، ارتش  و اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر نیز از جمله اجلاسیه های پیش رو است.

خوشگفتار ادامه داد: فعالیت های فرهنگی جانبی نیز در کنگره ملی شهدای قم  از جمله ساخت ۶۰ مستند در حال انجام است ،  حدود ۵۰  عنوان کتاب توسط انتشارات جمکران برای صنوف مختلف در حال چاپ و تدوین است، شعر سمفونی شهدای قم به عنوان خط شکنان در مرحله نوشتن نُت برای اجرا است.

رییس کنگره ملی شهدای استان قم بیان داشت: فیلم شهدای استان نیز تحت عنوان نهر خین به کارگردانی جواد افشار ساخته خواهد شد و طرف وزارت ارشاد حمایت کامل خواهد شد همچنین در راستای برنامه های کنگره ملی شهدای قم دو سریال مربوط به شهید زین الدین تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: تئاتر فصل شیدایی با رکورد ۶۵۰۰ نفر در حال برگزاری است که پیش بینی می کنیم به رکورد ۱۰ هزار نفر هم برسیم که موضوع آن از هبوط حضرت آدم تا عصر حاضر و ظهور امام زمان علیه السلام را به نمایش گذاشته است.


وی عنوان داشت: در سال ۱۴۰۶ مجددا کنگره ملی شهدای استان برگزار خواهد شد  همه تجربیات ثبت خواهد شد تا برنامه متناسب با زمان خودش برگزار شود.

خوشگفتار تاکید کرد: ملاحظاتی در خصوص معرفی شهدای جبهه مقاومت داریم چون خانواده شهدا ممکن است در معرض تهدید قرار بگیرید.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/36995
اخبار مرتبط

نظرات شما