اعتراض را به گونه‌ای مطرح کنیم که شنیده شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با عنوان «بی‌واسطه با دولت» به حوادث اخیر در کشور گریزی زد و اظهار داشت: این دولت آنقدر غیرت داشت به محض آنکه حادثه ناگوار حادثه مهسا امینی دختر این ملت را شنید، نه در سطح استاندار و فرماندار بلکه شخص رییس جمهور از سفر خارجی دستور پیگیری را داد و به محض ورود به ایران نیز با خانواده وی گفتگو کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان در سطح ملی پیگیر حقوق مهسا امینی شدند و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: بعید می‌دانم دولت‌مردانی با غیرت‌تر از این دولت‌مردان در هیچ کجای جهان بشود پیدا کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه درگذشت مهسا امینی یک بهانه برای نمایان شدن اعتراض‌های گذشته شد، اظهار داشت: فکر نکنید این حادثه فقط برای شما تلخ است؛ فکر نمی‌کنم فردی بیشتر از کسانی که دختری از دست داده است، تلخی این خبر را درک کند؛ من با پوست و گوشت و استخوانم از دست دادن فرزند را درک می‌کنم، چون فرزند از دست دادم، اما این بهانه شد، زیرا از قبل دشمنان برنامه ریزی کردند.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: نکته این است که اگر نسبت به موضوعی اعتراض می‌کنیم، به گونه‌ای مطرح کنیم که قابلیت شنیده شدن و پیگیری را داشته باشد نه اینکه برخی با طراحی قبلی بهره برداری از اعتراض‌ها ورود کنند که اجازه شنیده شدن حرف حق معترض هم ندهند.

بهادری جهرمی در ادامه به منابع غنی ایران و جایگاه کشور اشاره کرد و گفت: برای اینکه به جایگاه در خور شایسته ایرانی دست یابیم دو موضوع مطرح می‌شود نخست اینکه به درستی این منابع و نیروی انسانی را مدیریت کنیم و امکان شکوفا شدن استعداد و شرایط بروز آن را فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه به واسطه سوء مدیریت داخلی و نظام پادشاهی، دچار عقب ماندگی هستیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بخشی از مشکل مدیریت کشور حل و تلاش کرد نظام مردم سالار را ایجاد کند تا رشد کشور محقق شود و به صعود جهشی برسیم.

سخنگوی دولت با طرح این سوال که آیا آنچه انتظار می‌رفت محقق شده است، گفت: برداشت من این است که صعود ما در ۵٠ سال قبل قابل قبول است، اما با آنچه مورد انتظار است فاصله زیادی دارد؛ صعود ما نسبت به قبل جهشی شده، اما نسبت به توان و امکان و ظرفیت کشور بسیار فاصله دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات توسعه کشور به سوء تدبیر باز می‌گردد و بخشی هم متوجه رقبای بیرونی است، اظهار داشت: معلوم است وقتی جمهوری اسلامی با این توان و موقعیت راهبردی می‌خواهد به سابقه تمدنی خود برگردد، رقبا اجازه نخواهند داد و خوشحال نخواهند شد و تمام توان و تلاش خود را معطوف می‌کنند تا این صعود اتفاق نیفتد.

سخنگوی دولت در حین شعار‌های دانشجویان معترض گفت: ما بعد از انقلاب و بعد از آن که بخشی از مشکلات را برطرف کردیم و بخشی هم باقی است، با مشکل جدی خارجی روبرو شدیم و آن اینکه رقبا چشم دیدن رشد ایران را ندارند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: وضعیت جایگاه علمی امروز ایران با ۵۰ سال قبل قابل مقایسه نیست و دشمنی رقبا نتوانسته ایران را متوقف کند، ولی سرعت را کاهش داده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمن نتوانسته این ملت را در صعود به قله‌های پیشرفت متوقف کند، اظهار داشت: موتور پیشران کشور در موفقیت‌ها، جوانان نخبه ایرانی بودند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37389
اخبار مرتبط

نظرات شما