بازگشت نتانیاهو و پیچیده‌تر شدن کلاف سر در گم رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چند ماهی می‌شود که تمام نظرسنجی‌های انجام شده در سرزمین‌های اشغالی و در میان صهیونیست‌ها از تشدید یک بن بست سیاسی خبر می‌دهد اما حالا با برگزاری انتخابات کنست به نظر می‌رسد بخشی از بن بست سیاسی در حال محقق شدن است.

نتانیاهو در حالی برای بازگشت به عرضه سیاسی خیز برداشته که تایید صلاحیت او برای احراز سمت نخست وزیری یک چالش سیاسی جدی در داخل رژیم صهیونیستی است چرا که نتانیاهو در حال حاضر متهم به پرونده‌های فساد متعدد است که برخی از آن‌ها در دست بررسی است. یکی از برنامه‌های جدی نتانیاهو به بن بست کشاندن همین پرونده‌های قضایی است. او قصد دارد با بازگشت دوباره به قدرت و با تصدی احتمالی نخست وزیری در آینده برای خود مصونیت قضایی ایجاد کند و بار دیگر این پرونده‌های فساد را مسکوت بگذارد.

تنها در یک پرونده که به پرونده ۱۰۰۰ معروف است نتانیاهو متهم به کلاهبرداری، فریبکاری و خیانت در امانت است. وی حداقل در سه پرونده جدی فساد نقش داشته که رسیدگی به آن‌ها برعهده دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی است.

بازگشت نتانیاهو با توجه به برنامه‌هایی که وی برای اصلاح برخی روابط در داخل روند سیاسی رژیم صهیونیستی دارد نه تنها می‌تواند بسیاری را در داخل سرزمین‌های اشغالی نگران کند و موضوع همزیستی صهیونیست‌ها با عرب‌ها را به مشکلی پیچیده تبدیل کند بلکه حتی برای دوستان و متحدان قدیمی این رژیم هم نگرانی‌هایی به همراه دارد.


بیشتر بخوانید:


آمریکا نیز این روز‌ها در حال آماده شدن برای انتخاباتی است که می‌تواند برایش سرنوشت ساز باشد؛ انتخابات میان دوره‌ای کنگره و مجلس که برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری حیاتی است و اگر بایدن بخواهد همچنان بر مسند قدرت باشد باید بتواند حزب دموکرات را بر مجلس آینده حاکم کند. از طرفی جمهوری خواهان تمام توان خود را به کار گرفته اند تا قدرت را در مجلس به دست گیرند و احتمال بازگشت جمهوری خواهان به قدرت را در انتخابات ۲۰۲۴ افزایش دهند.

حالا در چنین شرایطی شاید خبر بازگشت نتانیاهو به قدرت برای بایدن و دموکرات‌ها اصلاً خبر خوبی نباشد زیرا نتانیاهو روابطش با ترامپ و جمهوری خواهان مشخص بود و از طرفداران اصلی این حزب در آمریکاست. شاید به قدرت رسیدن دوباره نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به نوعی تضعیف موقعیت سیاسی آمریکا درعرصه جهانی محسوب شود، موقعیتی که آن‌ها در تلاشند تا با چنگ و دندان حفظش کنند.

بنیامین نتانیاهو

اما از آنجایی که نتانیاهو از جریان راست افراطی در رژیم صهیونیستی است شاید به قدرت رسیدن دوباره وی برای تندرو‌های راستی در داخل و حتی در خارج از سرزمین‌های اشغالی خبری خوب باشد. حالا این راستگرایان افراطی شاید کمتر از یک قدم برای اجرای برنامه‌های خود فاصله دارند. پیروزی مجدد نتانیاهو و بازگشتش به قدرت می‌تواند روند بسیاری از رویداد‌های منطقه را نیز دچار تغییر و تحول کند.

حزب حاکم رژیم صهیونیستی که پیش از انتخابات از طرفداران خود خواسته بود تا با حضور حداکثری مانع از اتفاقات غیرقابل پیش بینی در آینده سیاسی این رژیم شوند با از دست دادن قدرت و به خطر افتادن جایگاه سیاسی خود شاید این بار دست به اعتراض‌های گسترده بزند. حالا باید دید در روز‌های آینده بازتاب این انتخابات در داخل سرزمین‌های اشغالی چگونه خواهد بود و جریان‌های فعلی و نیز راستگرا‌های افراطی چه برنامه‌ای برای آن خواهند داشت. گرچه با توجه به شرایط فعلی و شکاف‌های سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای که در سال‌های اخیر در داخل سرزمین‌های اشغالی و در میان صهیونیست‌ها ایجاد شده نمی‌توان انتظار داشت که انتقال قدرت در فضایی دوستانه و مسالمت آمیز اتفاق بیافتد و شاید این بار چاقویی که سال‌ها رژیم صهیونیستی برای سایر کشور‌ها تیز کرده، این بار دست خودشان را ببرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37654
اخبار مرتبط

نظرات شما