جزئیات عملیات متوقف‌سازی غارت نفت یمن از زبان «یحیی سریع»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه روز دوشنبه، جزئیات عملیات جدید نیرو‌های این کشور علیه غارتگران نفت یمن  را اعلام کرد.

براساس گزارش شبکه المیادین نیرو‌های مسلح یمن یک نفتکش را که قصد داشت به بندر الضبه نزدیک شود، مجبور کردند از این بندر خارج شود. این بندر تحت اشغال مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت: این نفتکش مأموریت داشت مقادیر زیادی نفت [یمن]را غارت کند و هیچ توجهی به هشدار‌های نیرو‌های مسلح نداشت. دشمن هم قصد داشت اقداماتی انجام دهد که نیرو‌های مسلح آن را رصد کرد و به صورت مناسب پاسخ داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان نیز تاکید کرد نیرو‌های مسلح این کشور به حمایت از منابع ملی و حاکمیتی خود ادامه خواهند داد تا درآمد‌های یمن، در خدمت مردم این کشور و پرداخت حقوق همه کارمندان در سراسر این کشور شود.

شایان ذکر است این دومین حمله به بندر نفتی الضبه و سومین حمله به بنادر تحت کنترل دولت مورد حمایت عربستان در یمن است. خبرنگار المیادین در صنعا نیز پیشتر تایید کرده بود که اخباری مبنی بر اینکه کشتی مذکور بدون بارگیری این بندر نفتی را ترک کرده، وجود دارد.

 استان حضرموت، بزرگترین تولیدکننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38167
اخبار مرتبط

نظرات شما