معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

میوه و آجیل شب یلدا در قم تامین است/ نظارت مستمر بر بازار شب یلدا

علی بیگی با اشاره به اینکه فراوانی میوه و آجیل در قم وجود دارد گفت: پرتقال از استان های شمالی، سیب هم از استان اصفهان و آذربایجان شرقی تهیه و در قم انبار شده است.

حسین علی بیگی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی که دولت انجام داده است تامین اقلام مورد نیاز از جمله میوه و آجیل برای شب یلدا مورد توجه قرار گرفته است و مشکلی وجود ندارد و فراوانی محصولات وجود دارد و منع و محدودیتی برای تامین وجود ندارد.

وی بیان داشت: قیمت ها در ایام شب یلدا توسط واحد های بازرگانی و مجموعه بازرگانی و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی قابل کنترل و رصد می باشد تا افزایش قیمت نامتعارف نداشته باشیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: با هماهنگی که با مجموعه اتحادیه میوه فروشان انجام شده است ۵۰ تن سیب و پرتغال که مورد نیاز این ایام است ذخیره سازی شده است.

علی بیگی در پاسخ به این سوال که آیا برای ایام شب یلدا مراکز عرضه میوه و آجیل وجود دارد؟ گفت: مراکز عرضه همواره در روزهای پایانی سال و ایام عید نوروز برپا می شود در این ایام عرضه در همان میوه فروشی های سطح شهر انجام می شود البته نظارت و کنترل قیمت توسط بازرسان انجام می شود 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت گذاری هم انجام شده است؟ اظهار داشت: خیر زیرا در صورت قیمت گذاری قیمت تمام شده بالاتر از قیمت موجود می شود ، اکنون فراوانی بار است و معمولاً قیمت ها پایین تر از نرخ تمام شده ای است که دولت تعیین می کند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مردم تخلفات این ایام را با شماره ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع رسانی کند تا بازرسان ما موضوع را مورد رصد و پایش قرار دهند.

علی بیگی در پاسخ به این سوال که تامین میوه قم از کدام استان ها انجام شده است ؟ عنوان داشت: پرتقال از استان های شمالی تامین و انبار شده است سیب هم از استان اصفهان و آذربایجان شرقی تهیه و در قم انبار شده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/38696
اخبار مرتبط

نظرات شما